Wynik wyszukiwania

Zapytanie: BARAN JOLANTA
Liczba odnalezionych rekordów: 62

ZMIANA FORMATU  |  DRUKUJ  |  POBIERZ  |  NOWE ZAPYTANIE



1/62

Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Perspektywy badań międzykulturowych nad osobami z niepełnosprawnością - możliwe przestrzenie teoretycznych i empirycznych studiów w pedagogice specjalnej / Jolanta Baran
Źródło: W: Poszukiwanie dróg zagubionych w rzeczywistości : księga pamięci poświęcona Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu / redakcja naukowa Ewa Pisula, Jacek J. Błeszyński, Dorota Podgórska-Jachnik
Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 2022
Opis fizyczny: S. 314-325
p-ISBN: 978-83-66849-66-2
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 20.000
Adres url:



2/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Between Pedagogical Therapy and Educational Support for Pupils: Discussion on Terminology and Professional Interventions in the Concept and Implementation of Inclusive Education / Jolanta Baran
Źródło: Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. - 2021, nr 32, s. 113-136
Typ publikacji: PAA
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 20.000
p-ISSN: 2300-391X
e-ISSN: 2658-283X
Adres url:
DOI:



3/62
Autorzy: Jolanta Baran, Ewa Dyduch.
Tytuł: Pedagog specjalny jako refleksyjny praktyk i innowator w kontekście aktualnych wyzwań cywilizacyjnych, kształcenia akademickiego oraz pracy pedagogicznej / Jolanta Baran, Ewa Dyduch
Źródło: Konteksty Pedagogiczne. - 2021, T. 2, nr 17, s. 11-25
Typ publikacji: PAA
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 40.000
p-ISSN: 2300-6471
Adres url:
DOI:



4/62
Autorzy: Ewa Dyduch, Jolanta Baran.
Tytuł: Subiektywne poczucie dobrostanu psychicznego pedagogów specjalnych i terapeutów / Ewa Dyduch, Joalnta Baran
Źródło: Konteksty Pedagogiczne. - 2021, T. 1, nr 16, s. 181-196
Typ publikacji: PAA
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 40.000
p-ISSN: 2300-6471
Adres url:
DOI:



5/62
Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Ewa Dyduch.
Tytuł: The Use of the UDL Approach as a Factor in the Success of Inclusive Education Despite the Pandemic Period / Jolanra Baran, Tamara Ciepiałowska, Ewa Dyduch
Źródło: W: Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning / editors Alvyra Galkiene, Ona Monkeviciene
Adres wydawniczy: Cham : Springer, 2021
Opis fizyczny: S. 119-144
p-ISBN: 978-3-030-80657-6
Seria: (Inclusive Learning and Educational Equity)
Typ publikacji: ZRO
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 20.000



6/62
Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Ewa Dyduch.
Tytuł: Traditional Teaching-Learning Process in the Class of Polish School Through Lens of UDL Approach / Jolanta Baran, Tamara Ciepiałowska, Ewa Dyduch
Źródło: W: Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning / editors Alvyra Galkiene, Ona Monkeviciene
Adres wydawniczy: Cham : Springer, 2021
Opis fizyczny: S. 71-94
p-ISBN: 978-3-030-80657-6
Seria: (Inclusive Learning and Educational Equity)
Typ publikacji: ZRO
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 20.000



7/62
Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Ewa Dyduch.
Tytuł: Transformations of the Teaching-Learning Process Towards Inclusive Education as a Result of the UDL Approach Implementation / Joalanta Baran, Tamara Ciepiałowska, Ewa Dyduch
Źródło: W: Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning / editors Alvyra Galkiene, Ona Monkeviciene
Adres wydawniczy: Cham : Springer, 2021
Opis fizyczny: S. 95-118
p-ISBN: 978-3-030-80657-6
Seria: (Inclusive Learning and Educational Equity)
Typ publikacji: ZRO
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 20.000



8/62
Autorzy: Jolanta Baran, Ewa Dyduch.
Tytuł: Wsparcie edukacyjne ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w inkluzji / Jolanta Baran, Ewa Dyduch
Źródło: W: Problematyczność inkluzji społecznej i edukacyjnej osób z niepełnosprawnościami i o szczególnych potrzebach / redakcja naukowa Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk
Adres wydawniczy: Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza UZ, 2020
Opis fizyczny: S. 219-234
p-ISBN: 978-83-7842-445-1
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 20.000
Adres url:



9/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Autonomia i emancypacja dzieci z niepełnosprawnością w kontekście wartości zróżnicowania zasobów rehabilitacyjnych ich rodzin / Jolanta Baran
Źródło: W: Pedagogika, niepełnosprawność, edukacja : ku szerokim przestrzeniom rozwoju pedagogiki specjalnej : księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Franciszkowi Wojciechowskiemu z okazji siedemdziesiątych urodzin / [red. Janina Kostkiewicz, Sylwia Opozda-Suder]
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019
Opis fizyczny: S. 243-254
p-ISBN: 978-83-233-4600-5
e-ISBN: 978-83-233-9952-0
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 20.000
Liczba arkuszy: 0,7



10/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Bariery architektoniczne i społeczne w dostępie osób z niepełnosprawnością do dóbr kultury / Jolanta Baran
Źródło: Rocznik Biblioteki Kraków. - 2019, R. 3, s. 263-278
Typ publikacji: PAA
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 20.000
p-ISSN: 2544-784X



11/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Kluczowe problemy w kreowaniu procesu edukacyjnego w klasie inkluzyjnej / Jolanta Baran
Źródło: W: Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov / Veronika Kušnírová, Gabriela Vojteková (eds.)
Adres wydawniczy: Ružomberok : Verbum, 2018
Opis fizyczny: S. 225-235
p-ISBN: 978-80-561-0598-6
Typ publikacji: ZRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Liczba arkuszy: 0,6



12/62
Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz.
Tytuł: Well-being as a category (non)present in the teacher's line of tkinking about student's success / Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz
Źródło: Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. - 2018, nr 20, s. 313-329
Typ publikacji: PAA
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 9.000
p-ISSN: 2300-391X
Adres url:
DOI:



13/62
Autorzy: Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski.
Tytuł: Chosen topics of supporting persons with a disability. Vol 3 / edited by Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017
Opis fizyczny: 198 s.
p-ISBN: 978-83-8084-060-7
Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 794)
Typ publikacji: ZRK
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 40.000
Liczba arkuszy: 11,46
DOI:



14/62
Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz.
Tytuł: Contradictions and dilemmans of evaluation of the quality of life of students with hearing impairments in integrated and inclusive education in the perspective of their free time / Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz
Źródło: W: Special education - new discoveries / edited by Marcin Wlazło, Karolina Kaliszewska
Adres wydawniczy: Szczecin : Wydział Humanistyczny US, 2017
Opis fizyczny: S. 69-84
p-ISBN: BRAK
Seria: (Special Pedagogy - Conception and the Reality / University of Szczecin ; Vol. 5)
Typ publikacji: ZRO
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 20.000
Liczba arkuszy: 0,94



15/62
Autorzy: Jolanta Baran, Margaret Winzer.
Tytuł: Democratizing Education : a case study of inclusive schooling for students with special nedds in Poland / Jolanta Baran, Margaret Winzer
Źródło: Education and Society. - 2017, Vol. 35, nr 2, s. 5-21
Typ publikacji: ZAA
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 10.000
p-ISSN: 0726-2655
e-ISSN: 2201-0610
Adres url:
DOI:



16/62
Autorzy: Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski.
Tytuł: Introduction / Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski
Źródło: W: Chosen topics of supporting persons with a disability. Vol 3 / edited by Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017
Opis fizyczny: S. 7-8
p-ISBN: 978-83-8084-060-7
Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 794)
Typ publikacji: PV
Język publikacji: ENG
Liczba arkuszy: 0,11



17/62
Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz.
Tytuł: The paths of inclusive education in Poland: the mission, the facts, and some dilemmas / Jolanta Baran,Danuta Baraniewicz
Źródło: W: Mokslu grįsto švietimo link : recenzuotų mokslo straipsnių rinkinys = Towards research-based education : an edited collection of research studies / red. Reda Asakavičiūtė
Adres wydawniczy: Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017
Opis fizyczny: S. 512-527
p-ISBN: 978-609-471-115-2
Typ publikacji: ZRO
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
Liczba arkuszy: 0,8
Adres url:



18/62
Autorzy: Jolanta Baran, Izabella Gałuszka.
Tytuł: Doc. dr hab. Jadwiga Baran (1923-1986) / Jolanta Baran, Izabela Gałuszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2016, z. 6, s. 14-23
Typ publikacji: PAA
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
p-ISSN: 2299-2103



19/62
Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz.
Tytuł: The ways/roads of inclusive education in Poland : the mission, the facts and some dilemmas / Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz
Źródło: W: Mokslu grįsto švietimo link : tarptautinė mokslinė konferencija : programa, mokslinių, pranešimu santrakos / red. Emilija Sakadolskiene
Adres wydawniczy: Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2015
Opis fizyczny: S. 113
Typ publikacji: ZRA
Język publikacji: ENG
Liczba arkuszy: 0,2



20/62
Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz, Agnieszka Ochman.
Tytuł: Chosen topics of supporting persons with a disability. Vol 2 / ed. by Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz, Agnieszka Ochman
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2014
Opis fizyczny: 203, [1] s.
p-ISBN: 978-83-7271-886-0
Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 698)
Typ publikacji: ZRK
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
Liczba arkuszy: 10,0
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



21/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: O wybranych obszarach wsparcia rodzin wychowujących dziecko z uszkodzonym słuchem - fakty i prognozy / Jolanta Baran
Źródło: W: Nauki o rodzinie w służbie rodziny : praca zbiorowa / pod red. Józefa Stali
Adres wydawniczy: Kraków : Uniwersytet Papieski Jana Pawła II. Wydawnictwo Naukowe, 2014
Opis fizyczny: S. 611-623
p-ISBN: 978-83-7438-358-5
Seria: (Nauki o Rodzinie ; 1)
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Liczba arkuszy: 0,63



22/62
Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Katarzyna Plutecka.
Tytuł: Chosen topics of supporting persons with a disability / ed. by Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Katarzyna Plutecka
Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
Opis fizyczny: 201 s.
p-ISBN: 978-83-7850-301-9
Typ publikacji: ZRK
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
Liczba arkuszy: 13,0
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



23/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Szanse na zrównoważony rozwój dziecka z niepełnosprawnością w opiece zastępczej i adopcyjnej w świetle nowych regulacji prawnych i danych empirycznych / Jolanta Baran
Źródło: W: Miejsce Innego we współczesnych naukach o wychowaniu : w poszukiwaniu pozytywów / pod red. Iwony Chrzanowskiej, Beaty Jachimczak, Katarzyny Pawelczak
Adres wydawniczy: Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydawnictwo Naukowe, 2013
Opis fizyczny: S. 223-237
p-ISBN: 978-83-232-2530-0
Seria: (Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 187)
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Liczba arkuszy: 0,91
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



24/62
Autorzy: Jolanta Baran, Grażyna Gunia.
Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.1 / pod red. Jolanty Baran, Grażyny Guni
Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
Opis fizyczny: 215 s.
p-ISBN: 978-83-7850-289-0
Typ publikacji: PRK
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Liczba arkuszy: 12,5
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



25/62
Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Dorota Kornaś.
Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.2 / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Doroty Kornaś
Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
Opis fizyczny: 209 s.
p-ISBN: 978-83-7850-290-6
Typ publikacji: PRK
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Liczba arkuszy: 13,3
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



26/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Poradnia i szkoła w systemie wsparcia dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu oraz ich rodzin / Jolanta Baran
Źródło: W: Wychowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu : nowe wyzwania dla rodziców i specjalistów / red. Kazimiera Krakowiak, Amelia Dziurda-Multan
Adres wydawniczy: Lublin : Wydawnictwo KUL, 2012
Opis fizyczny: S. 159-167
Seria: (Nie Głos, ale Słowo... ; 3)
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



27/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Problemy i konteksty wychowania dzieci z uszkodzonym słuchem w przekazach ich słyszących matek / Jolanta Baran
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2012
Opis fizyczny: 456, [2] s.
Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 631)
Typ publikacji: PM
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 20.000
Repozytorium UP:
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



28/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Między profilaktyką a wspieraniem : spojrzenie pedagoga specjalnego / Jolanta Baran
Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Adama Mikruta
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2011
Opis fizyczny: S. 23-30
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



29/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Reform, restructure and renew : special education in Poland / Jolanta Baran
Źródło: W: International practices in special education : debates and challenges / ed. by Margret A. Winzer and Kas Mazurek
Adres wydawniczy: Washington, DC : Gallaudet Univ. Press, 2011
Opis fizyczny: S. 87-103
Typ publikacji: ZRO
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000



30/62
Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Adam Mikrut.
Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Adama Mikruta
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2011
Opis fizyczny: 270, [2] s.
Typ publikacji: PRK
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



31/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną / Jolanta Baran
Źródło: W: Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek, Katarzyny Pluteckiej
Adres wydawniczy: Kraków : Impuls, 2011
Opis fizyczny: S. 165-172
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



32/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Badania naukowe w krakowskiej surdopedagogice / Jolanta Baran
Źródło: W: Krakowska pedagogika specjalna / pod red. Janiny Wyczesany, przy współpracy Ewy Dyduch
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2010
Opis fizyczny: S. 81-94
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



33/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Dziecko niesłyszące i słabo słyszące w percepcji matki a jego edukacja / Jolanta Baran
Źródło: W: Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w biegu życia / pod red. Zofii Palak, Anny Bujnowskiej, Agnieszki Pawlak
Adres wydawniczy: Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010
Opis fizyczny: S. 102-110
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



34/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Osoby znaczące młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w drodze ku dorosłości / Jolanta Baran
Źródło: W: Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w realizacji zadań rozwojowych / pod red. Bogumiły Witkowskiej, Karola Bidzińskiego, Pawła Kurtka
Adres wydawniczy: Kielce : Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego, 2010
Opis fizyczny: S. 142-148
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000



35/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Samodzielność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i jej uwarunkowania rodzinne / Jolanta Baran
Źródło: W: Osobliwości zabiegów terapeutycznych w otwartym środowisku społecznym / pod red. nauk. Anny Klinik
Adres wydawniczy: Kraków : Impuls, 2010
Opis fizyczny: S. 61-69
Seria: (Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 12)
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



36/62
Autorzy: Jolanta Baran, Barbara Oszustowicz.
Tytuł: Koncepcje terapii dzieci z trudnościami w uczeniu się / Jolanta Baran, Barbara Oszustowicz
Źródło: W: Teoretyczne i praktyczne aspekty terapii pedagogicznej osób z niepełnosprawnością / pod red. Barbary Oszustowicz, Viktora Lechty
Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009
Opis fizyczny: S. 25-36
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



37/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Rozwijanie świadomości fonologicznej dziecka niesłyszącego / Jolanta Baran
Źródło: W: Teoretyczne i praktyczne aspekty terapii pedagogicznej osób z niepełnosprawnością / pod red. Barbary Oszustowicz, Viktora Lechty
Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009
Opis fizyczny: S. 82-96
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]



38/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Obraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w percepcji nauczycieli i rodziców a ich funkcjonowanie szkolne / Jolanta Baran
Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2008, T. 61, s. 101-117
Typ publikacji: PAA
Język publikacji: POL



39/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Špecialna edukacia : konzervativizmus alebo alternativa? : (o kladných a zápornych stránkach špecjalnych zariadení) / Jolanta Baran
Źródło: W: Poruchy spravania v edukacnom procese / ved. red. Viktor Lechta, Ján. Hučik
Adres wydawniczy: Martin : Osveta, 2008
Opis fizyczny: S. 90-93
Seria: (Efeta)
Typ publikacji: ZRO
Język publikacji: CZE



40/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego / Jolanta Baran
Źródło: W: Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły / pod red. Zenona Gajdzicy, Jerzego Rottermunda, Anny Klinik.
Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008
Opis fizyczny: S. 125-132
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



41/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Kształcenie pedagogów specjalnych w Katedrze Pedagogiki Specjalnej AP / Jolanta Baran
Źródło: W: Tradycja, osiągnięcia, perspektywy pedagogiki specjalnej w kontekście zmian edukacyjnych / pod red. Grażyny Guni, Katarzyny Pluteckiej, Janiny Wyczesany
Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007
Opis fizyczny: S. 45-51
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



42/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością : perspektywa socjokulturowo-historyczna / Jolanta Baran
Źródło: W: Umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością : teoria, diagnoza, wspomaganie / pod red. Jolanty Baran i Adama Mikruta
Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007
Opis fizyczny: S. 7-13
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



43/62
Autorzy: Jolanta Baran, Adam Mikrut.
Tytuł: Umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością : teoria, diagnoza, wspomaganie / pod red. Jolanty Baran i Adama Mikruta
Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007
Opis fizyczny: 204, [2] s.
Typ publikacji: PRK
Język publikacji: POL



44/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Edukacja i rozwój dziecka z upośledzeniem umysłowym w oczekiwaniach rodziców - pytania o cele perspektywiczne / Jolanta Baran
Źródło: W: Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności i przyszłości : teoria i praktyka pedagogiczna / pod red. Jolanty Szempruch
Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006
Opis fizyczny: S. 287-298
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



45/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Efektywność oddziaływań stymulujących funkcje percepcyjno-motoryczne dzieci z zaburzeniami rozwoju - w pracy indywidualnej oraz diadzie : analiza indywidualnych przypadków / Jolanta Baran
Źródło: W: Psychologiczne wspomaganie rozwoju psychicznego dziecka : teoria i badania / pod red. Aliny Czapigi
Adres wydawniczy: Wrocław : Wydawnictwo WTN, 2006
Opis fizyczny: S. 175-184
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



46/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Efektywność oddziaływań stymulujących funkcje percepcyjno-motoryczne dzieci z zaburzeniami rozwoju - w pracy indywidualnej oraz w diadzie : analiza indywidualnych przypadków / Jolanta Baran
Źródło: W: Psychologiczne wspomaganie rozwoju psychicznego dziecka : teoria i badania / pod red. Aliny Czapigi
Adres wydawniczy: Wrocław : Wydaw. Wrocławskiego Towarzystwa Naukowego, 2006
Opis fizyczny: S. 175-184
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



47/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Indywidualne i instytucjonalne uwarunkowania aktywności uczestników WTZ w czasie wolnym / Jolanta Baran
Źródło: W: Jakość życia a niepełnosprawność : konteksty psychopedagogiczne / pod red. Zofii Palak, Agnieszki Lewickiej, Anny Bujnowskiej
Adres wydawniczy: Lublin : Wydaw. UMCS, 2006
Opis fizyczny: S. 169-176
Uwagi: Referat wygłoszony na konferencji naukowej w Lublinie 11-12.10.2004 r.
Typ publikacji: PRR
Język publikacji: POL



48/62
Autorzy: Jolanta Baran, Sławomir Olszewski.
Tytuł: Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego
Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006
Opis fizyczny: 748 s.
Typ publikacji: PRK
Język publikacji: POL



49/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych / Jolanta Baran
Źródło: W: Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego
Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006
Opis fizyczny: S. 177-188
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



50/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Education and development of children with disabilities in the perspective of their parents' expectations and living conditions : (abstract) / Jolanta Baran
Źródło: W: Children and youth in emerging and transforming societies / ed. Ola Stafseng
Adres wydawniczy: Oslo : University of Oslo, 2005
Opis fizyczny: S. 261
Typ publikacji: ZRA
Język publikacji: ENG



51/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Radość w edukacji dzieci niepełnosprawnych - świadomość jej roli oraz stosowane przez nauczycieli strategie / Jolanta Baran
Źródło: W: Edukacja - szkoła - nauczyciele : promowanie rozwoju dziecka / pod red. Józefa Kuźmy i Janusza Morbitzera
Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005
Opis fizyczny: S. 411-415
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



52/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Wykorzystanie zasobów rodziny w procesie rewalidacji dziecka niepełnosprawnego / Jolanta Baran
Źródło: W: Pedagogika specjalna : aktualne osiągnięcia i wyzwania / red. Teresa Żółkowska
Adres wydawniczy: Szczecin : Oficyna IN PLUS, 2005
Opis fizyczny: S. 407-413
Typ publikacji: PRR
Język publikacji: POL



53/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Czy integracja zaczyna się w rodzinie? / Jolanta Baran
Źródło: W: Integracja społeczna osób niepełnosprawnych / pod red. Grażyny Dryżałowskiej, Hanny Żuraw
Adres wydawniczy: Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2004
Opis fizyczny: S. 373-382
Typ publikacji: PRR
Język publikacji: POL



54/62
Autorzy: Jolanta Baran, Barbara Oszustowicz.
Tytuł: Ewolucja obrazu nauczyciela w świadomości studentów pedagogiki specjalnej oraz dokształcających się nauczycieli / Jolanta Baran, Barbara Oszustowicz
Źródło: W: Nauczyciel epoki przemian / pod red. Stanisława Korczyńskiego
Adres wydawniczy: Opole : Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego, 2004
Opis fizyczny: S. 51-56
Typ publikacji: PRR
Język publikacji: POL



55/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Pomagać innym - pomagać sobie : o dwóch wzorach wolontariatu / Jolanta Baran
Źródło: W: Niepełnosprawni wśród nas : o dostęp do edukacji i prawo do rozwoju / red. Dionizjusz Czubala, Jadwiga Lach-Rosocha
Adres wydawniczy: Bielsko-Biała : Wydaw. Akademii Techniczno-Humanistycznej, 2004
Opis fizyczny: S. 211-218
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



56/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Specyficzne trudności w uczeniu się dzieci z wadą słuchu - problemy diagnozy i terapii / Jolanta Baran
Źródło: W: Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja, psychokorekcja. T. 6 / red. Barbara Kaja
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej, 2004
Opis fizyczny: S. 103-114
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



57/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Czas wolny dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w kontekście przemian edukacji specjalnej / Jolanta Baran
Źródło: W: W służbie dziecku. T. 3, Społeczna troska o dziecko w XX wieku / pod red. Józefa Wilka
Adres wydawniczy: Lublin : Katedra Pedagogiki Rodziny KUL, 2003
Opis fizyczny: S. 715-723
Typ publikacji: PRR
Język publikacji: POL



58/62
Autorzy: Barbara Oszustowicz, Jolanta Baran.
Tytuł: Sytuacja szkolna uczniów klas starszych szkoły podstawowej uczęszczających w okresie nauczania początkowego na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze / Barbara Oszustowicz, Jolanta Baran
Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2003, T. 56, s. 93-102
Typ publikacji: PAA
Język publikacji: POL



59/62
Autorzy: Barbara Oszustowicz, Jolanta Baran.
Tytuł: Sytuacja zawodowa, społeczna oraz kompetencje nauczycieli w opinii studentów pedagogiki specjalnej i dokształcających się pedagogów / Barbara Oszustowicz, Jolanta Baran
Źródło: W: Nauki pedagogiczne w teorii i praktyce edukacyjnej. T. 1 / pod red. Józefa Kuźmy i Janusza Morbitzera
Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe AP, 2003
Opis fizyczny: S. 320-326
Typ publikacji: PRR
Język publikacji: POL



60/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Edukacja osób głębiej upośledzonych umysłowo w ujęciu Thomsa Felixa / Jolanta Baran
Źródło: W: Usprawnienie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym / pod red. Jana Pileckiego
Wydanie: Wyd. 2 zm.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2002
Opis fizyczny: S. 265-278
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



61/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Propozycja terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu - metoda Grace Fernald / Jolanta Baran
Źródło: W: Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 3 / red. Barbara Kaja
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydaw. Uczelniane Akademii Bydgoskiej, 2001
Opis fizyczny: S. 158-170
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL



62/62
Autorzy: Jolanta Baran.
Tytuł: Specyficzne problemy kształtowania się zachowań moralnych uczniów z niektórymi rodzajami niepełnosprawności / Jolanta Baran
Źródło: W: Struktury pedagogiczne w katechezie / red. nauk. Marian Śnieżyński
Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe PAT, 2001
Opis fizyczny: S. 295-314
Typ publikacji: PRO
Język publikacji: POL
[sprawdź dostępność w katalogu BG UP]

     stosując format:
Nowe wyszukiwanie