Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Exploring Translation Competence through Think-Aloud Data : A Case Study / Małgorzata Kodura ¬ródło: Acta Neophilologica. - 2023, T. 25, nr 1, s. 199-216 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 1509-1619 Adres url: DOI:
2/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Translator training in the past, at present and in anticipation of the future / Małgorzata Kodura ¬ródło: W: Time and temporality across disciplines and methodologies / edited by Artur Piskorz Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2023 Opis fizyczny: S. 269-289 p-ISBN: 978-83-8084-677-7 e-ISBN: 978-83-8084-678-4 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 1061) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000
3/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Evaluating the effectiveness of an online course in translation technology originally developed for a classroom environment / Małgorzata Kodura ¬ródło: The Interpreter and Translator Trainer. - 2022, Vol. 16, iss. 3, s. 309-324 Typ publikacji: ZAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 140.000 p-ISSN: 1750-399X e-ISSN: 1757-0417 Adres url: DOI:
4/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Health and Safety Discourse in Polish and English : A Pragmalinguistic Perspective of COVID-19 Communication / Małgorzata Kodura ¬ródło: W: Language as a Social Determinant of Health : Translating and Interpreting the COVID-19 Pandemic / c edited by Federico Marco Federici Adres wydawniczy: Cham : Palgrave Macmillan, 2022 Opis fizyczny: S. 211-236 p-ISBN: 978-3-030-87816-0 e-ISBN: 978-3-030-87817-7 Seria: (Palgrave Studies in Translating and Interpreting) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Adres url: DOI:
5/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Children's Literature in Translation Pedagogy as a Stimulus for Creativity Developmen / Małgorzata Kodura ¬ródło: W: Mediating practices in translating children's literature : tackling controversial topics / Joanna Dybiec-Gajer, Agnieszka Gicala (editors) Adres wydawniczy: Berlin : Peter Lang, 2021 Opis fizyczny: S. 287-303 p-ISBN: 978-3-631-81844-2 Seria: (Kinder- und Jugendkultur, -literatur und -medien ; Bd. 125) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BG UP]
6/13
Autorzy: Joanna Dybiec-Gajer, Riitta Oittinen, Małgorzata Kodura. Tytuł: Negotiating Translation and Transcreation of Children's Literature : From Alice to the Moomins / editors Joanna Dybiec-Gajer, Riitta Oittinen, Małgorzata Kodura Adres wydawniczy: Singapore : Springer Nature Singapore Pte, 2020 Opis fizyczny: 238 s. p-ISBN: 978-981-15-2432-5 e-ISBN: 978-981-15-2433-2 Seria: (New Frontiers in Translation Studies) Typ publikacji: ZRK Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 40.000 Adres url: DOI:
7/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Translation training and language instruction at the academic level / Małgorzata Kodura ¬ródło: W: Rethinking directions in language learning and teaching at University / edited by Barbara Loranc-Paszylk Adres wydawniczy: Voillans : Published by Research-publishing.net, 2019 Opis fizyczny: S. 75-94 p-ISBN: 978-2-490057-30-6 e-ISBN: 978-2-490057-31-3 e-ISBN: 978-2-490057-32-0 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Adres url: DOI:
8/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Wikipedia-based activities and translation competence development / Małgorzata Kodura ¬ródło: Current Trends in Translation Teaching and Learning E. - 2019, nr 6, s. 193 - 231 Typ publikacji: ZAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2342-7205 Adres url:
9/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Challenges in teaching literary translation to undergraduate students / Małgorzata Kodura ¬ródło: Między Oryginałem a Przekładem. - 2018, nr 42, s. 75-89 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 14.000 p-ISSN: 1689-9121 e-ISSN: 2391-6745 Adres url: DOI:
10/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: E-learning in translator education / Małgorzata Kodura ¬ródło: W: CALL for Mobility / Joanna Pitura, Shannon Saura (eds.) Adres wydawniczy: Berlin : Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, 2018 Opis fizyczny: S. 83-94 p-ISBN: 978-3-631-74455-0 Seria: (Studies in Computer Assisted Language Learning ; Vol. 3) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,5
11/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Challenges faced by novice translators confronted with specjalised translation / Małgorzata Kodura ¬ródło: W: Języki specjalistyczne : teoria i praktyka glottodydaktyczna / pod redakcj± Danuty Gabry¶-Barker i Ryszarda Kalamarza Adres wydawniczy: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu ¦l±skiego, 2017 Opis fizyczny: S. 107-115 p-ISBN: 978-83-226-3238-3 e-ISBN: 978-83-226-3239-0 Seria: (Prace Naukowe Uniwersytetu ¦l±skiego w Katowicach ; nr 3677) Typ publikacji: PRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,5
12/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Online terminology resources in teaching translation of specialised texts / Małgorzata Kodura ¬ródło: W: LSP perspectives. 2, Języki specjalistyczne - nowe perspektywy 2 / redakcja naukowa Barbara Borkowska-Kępska, Grzegorz GwóĽdĽ Adres wydawniczy: D±browa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2017 Opis fizyczny: S. 63-72 p-ISBN: 978-83-65621-30-6 Typ publikacji: PRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,5
13/13
Autorzy: Małgorzata Kodura. Tytuł: Dictionary-using skills of translation students / Małgorzata Kodura ¬ródło: Społeczeństwo. Edukacja. Język. - 2016, T. 4, s. 235-242 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 4.000 p-ISSN: 2353-1266 e-ISSN: 2449-7983 Adres url: