Autorzy: Nicola Brocca, Ewa Borowiec, Viviana Masia. Tytuł: Didactics of pragmatics as a way to improve social media literacy : an experiment proposal with Polish and Italian students in L1 / Nicola Brocca, Ewa Borowiec, Viviana Masia ¬ródło: heiEDUCATION Journal. - 2020, nr 5, s. 81-107 Typ publikacji: ZAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 p-ISSN: 2569-8524 e-ISSN: 2626-983X Adres url: DOI:
2/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: Cohesion - between instruction and execution / Ewa Kucelman ¬ródło: Anglica Wratislaviensia. - 2018, nr 56, s. 273-294 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 9.000 p-ISSN: 0301-7966 Adres url: DOI:
3/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: Exemplification in academic discourse structure / Ewa Kucelman ¬ródło: Linguistics Beyond and Within. - 2016, T. 2, s. 111-125 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG p-ISSN: 2450-5188 Adres url:
4/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: Non-verbal uses of like in Early Modern English / Ewa Kucelman ¬ródło: W: Polysemy in Language and Translation / edited by Bogusław Bierwiaczonek, Joanna Paszenda Adres wydawniczy: Katowice : EDYTOR 360, 2016 Opis fizyczny: S. 97-108 p-ISBN: 978-83-61378-440 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6
5/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: How to bite Harry Potter? : names in J. K. Rowling's series as a challenge for the Polish translator / Ewa Kucelman ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. - 2015, Z. 5, s. 29-38 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2111 e-ISSN: 2449-5239
6/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: Non-verbal like and its Polish equivalents: a case study / Ewa Kucelman ¬ródło: W: Spotlight on melody and structure in syntax and phonology / Anna Bloch-Rozmej, Anna Bondaruk, Anna Prażmowska (eds.) Adres wydawniczy: Lublin : Wydawnictwo KUL, 2015 Opis fizyczny: S. 173-191 p-ISBN: 978-83-8061-169-6 Seria: (Studies in Linguistics and Methodology ; vol. 9) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6
7/14
Autorzy: Ewa Kucelman, Anna Duszak, Andrzej K±tny, Piotr Ruszkiewicz. Tytuł: Self-based Anaphora in Early Modern English / Ewa Kucelman Adres wydawniczy: Frankfurt am Main : Peter Lang Edition, 2013 Opis fizyczny: 188, [1] s. p-ISBN: 978-3-631-64350-1 Seria: (Studies in Language, Culture and Society ; Vol. 1 ; [ed. by Anna Duszak, Andrzej K±tny, Piotr Ruszkiewicz]) Typ publikacji: ZK Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 25.000
8/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: The structure of the noun phrase in English and Polish / Ewa Kucelman ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. - 2012, Z. 2, s. 109-117 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Adres url:
9/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: The relevance of Chomsky's Government and Binding Theory for the description of self pronouns in the writings of Shakespeare / Ewa Kucelman ¬ródło: W: New trends in English teacher education : (linguistics, literature and culture) / ed. Ignacio Ramos Gay, A. Jesus Moya Guijarro, José Ignacio Albentosa Hernández Adres wydawniczy: Cuenca : Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, 2008 Opis fizyczny: S. 243-253 Seria: (Estudios ; 122) Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG
10/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: Locally free reflexives in William Shakespeare's plays / Ewa Kucelman ¬ródło: W: Language and identity : English and American studies in the age of globalization. Vol. 2, Language and culture / ed. by Justyna Le¶niewska and Ewa Witalisz Adres wydawniczy: Kraków : Jagiellonian University Press, 2006 Opis fizyczny: S. 164-177 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG
11/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: Should we teach historical grammar? : some remarks on the place of the history of the English language in modern syllabuses / Ewa Kucelman ¬ródło: W: Teacher Education : Theory and Practice in the European Context : 1st International Conference on Teacher Education : Kraków, 12-15 May 2005 : [the book of abstracts] / Akademia Pedagogiczna w Krakowie, Universidad de Castilla-La Mancha Adres wydawniczy: [Kraków, 2005] Opis fizyczny: S. 37 Typ publikacji: PRA Język publikacji: ENG
12/14
Autorzy: Ewa Kucelman. Tytuł: Should we teach historical grammar? : some remarks on the place of the history of the English language in modern syllabuses / Ewa Kucelman ¬ródło: W: Studies in teacher education : language, literature, and culture / ed. Mariusz Misztal, Mariusz Trawiński Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005 Opis fizyczny: S. 48-54 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG
13/14
Autorzy: Ewa Kucelman, Anna ¦cibior-Gajewska. Tytuł: Entrance examinations in English : tests for self-study / Ewa Kucelman, Anna ¦cibior-Gajewska Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe AP, 2004 Opis fizyczny: 92 s. Typ publikacji: ZK Język publikacji: ENG, POL [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BG UP]
14/14
Autorzy: Antoni Borowiec, Ewa Kucelman. Tytuł: Bilingwalna transformacja informacji a zapamiętywanie tekstu / Antoni Borowiec, Ewa Anna Kucelman ¬ródło: W: Pedagogical University of Cracow English Teacher Training College, 1990-2000 : 10th anniversary Festschrift / ed. by Mariusz Misztal and Jolanta Palowska Adres wydawniczy: Cracow : Wydaw. Naukowe AP, 2000 Opis fizyczny: S. 51-59 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: POL