Autorzy: Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys. Tytuł: Matryce i odbitki - próba refleksyjnego odczytania charakterystyk osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II / Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2021, nr 43, s. 11-23 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2080-9476 e-ISSN: 2544-0519 Adres url:
2/81
Autorzy: Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys. Tytuł: Matryce i odbitki - próba refleksyjnego odczytania charakterystyk osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część I. / Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2021, nr 42, s. 26-39 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2080-9476 e-ISSN: 2544-0519 Adres url:
3/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Idee pedagogiki specjalnej w działaniach tyflopedagogów / Katarzyna Parys Źródło: W: W poszuiwaniu rozwiązań wspierających w rozwoju osoby z niepełnosprawnością wzroku : dialog refleksji i doświadczeń / pod redakcją naukową Katarzyny Parys i Piotra Stefańskiego Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020 Opis fizyczny: S. 43-56 p-ISBN: 978-83-8095-925-5 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000
4/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Piotr Stefański. Tytuł: W poszuiwaniu rozwiązań wspierających w rozwoju osoby z niepełnosprawnością wzroku : dialog refleksji i doświadczeń / pod redakcją naukową Katarzyny Parys i Piotra Stefańskiego Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020 Opis fizyczny: 212 s. p-ISBN: 978-83-8095-925-5 Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 Adres url:
5/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Tytuł: Demanding disability - an analysis of opportunities and threats related to the functioning of people with mild intellectual disabilities. Part 2 / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski Źródło: Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. - 2019, nr 27, s. 389-401 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 p-ISSN: 2300-391X Adres url: DOI:
6/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Tytuł: Demanding disability - an analysis of opportunities and threats related to the functioning of people with mild intellectual disabilities Part 1 / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski Źródło: Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. - 2019, nr 26, s. 15-38 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 p-ISSN: 2300-391X Adres url: DOI:
7/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Efektywność działania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w zależności od właściwości wykonywanych zadań / Katarzyna Parys Źródło: W: Znaczenie diagnostyki edukacyjnej dla procesu kształcenia : praca zbiorowa / pod redakcją Bolesława Niemierki i Maria Krystyny Szmigel Adres wydawniczy: Kraków : Grupa Tomami, 2019 Opis fizyczny: S. 151 p-ISBN: 978-83-63873-74-5 Typ publikacji: PRA Język publikacji: POL
8/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Idea pomocy w pedagogice specjalnej - kluczowe wymiary relacji syntagmatycznej / Katarzyna Parys Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2019, nr 33, s. 182-203 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2080-9476 e-ISSN: 2544-0519
9/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Innowacyjność w pracy zawodowej i poczucie umiejscowienia kontroli działania pedagogów specjalnych / Katarzyna Parys Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2018, T. 71, s. 126-142 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 0079-3418
10/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Istota, miejsce i rola dobrostanu w życiu człowieka / Katarzyna Parys Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością : w trosce o dobrostan człowieka. T. 5 / pod red. Katarzyny Parys, Małgorzaty Trojańskiej, Agnieszki Ochman Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2018 Opis fizyczny: S. 13-30 p-ISBN: 978-83-8084-202-1 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 861) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 1 DOI:
11/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Anna Mitko. Tytuł: Od porażki w szkole do sukcesów w życiu - koncepcja oraz rozwiązania organizacyjne i metodyczne Akademii Przyszłości / Katarzyna Parys, Anna Mitko Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością : w trosce o dobrostan człowieka. T. 5 / pod red. Katarzyny Parys, Małgorzaty Trojańskiej, Agnieszki Ochman Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2018 Opis fizyczny: S. 196-214 p-ISBN: 978-83-8084-202-1 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 861) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 1 DOI:
12/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Tytuł: Quo vadis, special pedagogy? : reflections in the context of the polish experience / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski Źródło: W: Teória a praxeológia výchovnej a komplexnej rehabilitácie : zborník vedeckých príspevkov / editori: Terézia Harčaríková, Jana Lopúchová Adres wydawniczy: Brno : MSD, 2018 Opis fizyczny: S. 294-307 p-ISBN: 987-80-7392-286-3 Typ publikacji: ZR Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,7
13/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Małgorzata Trojańska, Agnieszka Ochman. Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością : w trosce o dobrostan człowieka. T. 5 / pod red. Katarzyny Parys, Małgorzaty Trojańskiej, Agnieszki Ochman Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2018 Opis fizyczny: 324 s. p-ISBN: 978-83-8084-202-1 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 861) Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 DOI:
14/81
Autorzy: Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys. Tytuł: Wektory zmian zachodzących w polskiej pedagogice specjalnej / Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2018, nr 32, s. 13-26 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 11.000 p-ISSN: 2080-9476 e-ISSN: 2544-0519 Adres url:
15/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Małgorzata Trojańska, Agnieszka Ochman. Tytuł: Wprowadzenie / Katarzyna Parys, Małgorzata Trojańska, Agnieszka Ochman Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością : w trosce o dobrostan człowieka. T. 5 / pod red. Katarzyny Parys, Małgorzaty Trojańskiej, Agnieszki Ochman Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2018 Opis fizyczny: S. 5-9 p-ISBN: 978-83-8084-202-1 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 861) Typ publikacji: PV Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 0,35 DOI:
16/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Ciągłość i zmiany w systemie kształcenia specjalnego - ujęcie normatywne i funkcjonalne / Katarzyna Parys Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i nnowacji. T. 4.1 / pod red. Grażyny Guni, Agnieszki Ochman i Małgorzaty Trojańskiej Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: S. 46-71 p-ISBN: 978-83-7271-999-7 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 764) Uwagi: 10.24917/9788372719997.4 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 1,52
17/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Innovation in the work and sense of locus of control of special educators / Katarzyna Parys Źródło: W: Special education - new discoveries / edited by Marcin Wlazło, Karolina Kaliszewska Adres wydawniczy: Szczecin : Wydział Humanistyczny US, 2017 Opis fizyczny: S. 49-65 p-ISBN: BRAK Seria: (Special Pedagogy - Conception and the Reality / University of Szczecin ; Vol. 5) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 1,01
18/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Poczucie umiejscowienia kontroli działania pedagogów specjalnych w sytuacji pracy i poza nią / Katarzyna Parys Źródło: W: Pedagogika specjalna - nowe obszary teorii i praktyki / pod redakcją Teresy Żółkowskiej i Ireny Ramik-Mażewskiej Adres wydawniczy: Szczecin : Wydział Humanistyczny US, 2017 Opis fizyczny: S. 21-45 p-ISBN: BRAK Seria: (Pedagogika Specjalna - Koncepcje i Rzeczywistość / Uniwersytet Szczeciński ; T. 12) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 1,33
19/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Przeciwdziałanie petryfikacji nierówności społecznych w procesie edukacji - w kierunku zwiększania szans rozwojowych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Katarzyna Parys Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2017, T. 70, s. 67-80 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 0079-3418 Adres url:
20/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Magdalena Pasteczka, Jacek Sikorski. Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością : konteksty indywidualne i środowiskowe. T. 4.2 / pod red. Katarzyny Parys, Magdaleny Pasteczki i Jacka Sikorskiego Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: 331 s. p-ISBN: 978-83-8084-063-8 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 796) Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 Liczba arkuszy: 18,01 DOI:
21/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Trajektoria życia osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Katarzyna Parys Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2017, nr 25, s. 11-37 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 11.000 p-ISSN: 2080-9476 e-ISSN: 2544-0519 Adres url:
22/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Wprowadzenie / Katarzyna Parys Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością : konteksty indywidualne i środowiskowe. T. 4.2 / pod red. Katarzyny Parys, Magdaleny Pasteczki i Jacka Sikorskiego Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: S. 5-8 p-ISBN: 978-83-8084-063-8 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 796) Typ publikacji: PV Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 0,24
23/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Dr Jan Pilecki / Katarzyna Parys Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2016, z. 6, s. 28-35 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103
24/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Poczucie umiejscowienia kontroli a twórcze orientacje życiowe pedagogów specjalnych / Katarzyna Parys Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2016, nr 23, s. 48-66 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 11.000 p-ISSN: 2080-9476
25/81
Autorzy: Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys. Tytuł: Rozumieć chaos : rzecz o terminach i znaczeniach im nadawanych w pedagogice specjalnej / Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2016 Opis fizyczny: 295 s. p-ISBN: 978-83-8084-000-3 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 766) Uwagi: Dołączony CD-ROM. Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 25.000 Liczba arkuszy: 16,7 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
26/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Subiektywne teorie twórczości pedagogów specjalnych / Katarzyna Parys Źródło: W: Niepełnosprawność w spirali naukowych rozważań / red. Teresa Żółkowska, Joanna Buława-Halasz, Łukasz Skryplonek Adres wydawniczy: Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Szczecińskiego "Minewra", 2015 Opis fizyczny: S. 267-287 p-ISBN: 978-83-64277-52-8 Seria: (Pedagogika Specjalna - Koncepcje i Rzeczywistość ; T. 10) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,98
27/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Diagnostika tvorivý schopností iakov s ľahkou mentálnou retardáciou / Katarzyna Parys Źródło: Efeta - otvor sa. - 2014, [Roč. 24], [č.] 1, s. 12-17 Typ publikacji: ZAA Język publikacji: SLO p-ISSN: 1335-1397
28/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Edukacja ku twórczości w systemie kształcenia specjalnego ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Katarzyna Parys Źródło: W: Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany ; aut. Janina Wyczesany [et al.] Adres wydawniczy: Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014 Opis fizyczny: S. 115-150 p-ISBN: 978-83-7744-085-8 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
29/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Poglądy i działalność Marii Grzegorzewskiej podstawą refleksji na temat twórczości pedagogów specjalnych / Katarzyna Parys Źródło: W: Idee Marii Grzegorzewskiej jako inspiracje rozwoju współczesnej pedagogiki specjalnej / pod red. Ewy Dyduch, Adama Mikruta, Jolanty Zielińskiej Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2014 Opis fizyczny: S. 148-162 p-ISBN: 978-83-7271-875-4 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 700) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
30/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Zjawisko pozoru w systemie kształcenia uczniów niepełnosprawnych - próba identyfikacji i propozycje rozwiązań / Katarzyna Parys Źródło: Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. - 2014, nr 4, s. 29-55 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL p-ISSN: 2300-391X
31/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Participation and role of the special education teacher in the education of students with disability / Katarzyna Parys Źródło: W: Special education: learning, education and rehabilitation / edited by Irena Ramik-Mażewska, Teresa Żółkowska Adres wydawniczy: Szczecin : Wydawnictwo PPH Zapol, 2013 Opis fizyczny: S. 58-65 p-ISBN: 978-83-64277-05-4 Seria: (Special Pedagogy - Conceptions and the Reality ; Vol. 2) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,5
32/81
Autorzy: Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys. Tytuł: Praca dyplomowa w procesie kształcenia wyższego - krytyczny przegląd opracowań metodycznych / Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys Źródło: Pedagogika Szkoły Wyższej. - 2013, nr 1, s. 11-31 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 2083-4381
33/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Tytuł: Przeobrażenia terminologiczne w pedagogice specjalnej : jaka pedagogika? / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski Źródło: W: Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej / red. nauk. Katarzyna Ćwirynkało, Czesław Kosakowski, Agnieszka Żywanowska Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: S. 15-27 p-ISBN: 978-83-7850-152-7 Seria: (Horyzonty Pedagogiczne ; t. 1) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,87 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
34/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Katarzyna Parys Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: 335 s. p-ISBN: 978-83-7850-450-4 Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 25.000 Liczba arkuszy: 19,75
35/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Katarzyna Parys Wydanie: Wyd. 2 Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: 335 s. p-ISBN: 978-83-7850-471-9 Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 19,75
36/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Zdolności twórcze studentów przygotowywanych do roli pedagogów specjalnych / Katarzyna Parys Źródło: W: Osoby so zdravotným znevýhodnením v kontexte súčasnej peciálnej pedagogiky a súvzt'aných vied : zbornik z Medzinárodnej Vedeckej Konferencie, Bratislava, 20.11.2013 / [Alexandra Kastelová, Peter Krajčí, Michal Melikant] Adres wydawniczy: Bratislava : IRIS, 2013 Opis fizyczny: S. 381-390 p-ISBN: 9788089238873 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6
37/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Kształcenie i zatrudnienie pedagogów specjalnych : wielowątkowość zagadnienia / Katarzyna Parys Źródło: W: Przygotowanie zawodowe młodych pedagogów / red. nauk. Anna Dudak, Katarzyna Klimkowska, Andrzej Różański Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012 Opis fizyczny: S. 61-84 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 4.000
38/81
Autorzy: Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys, Małgorzata Trojańska. Tytuł: Przestrzenie życia osób z niepełnosprawnością / Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys, Małgorzata Trojańska. Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2012 Opis fizyczny: 271 s. p-ISBN: 978-83-7271-717-7 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 612) Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Repozytorium UP:
39/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Małgorzata Trojańska. Tytuł: The model of working with a student with special educational needs at polish educational institutions / Katarzyna Parys, Małgorzata Trojańska Źródło: W: pecialna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967-2012 : zbornik z Medzinarodnej Vedeckej Konferencie. Bratislava, Słowacja, 2012 Adres wydawniczy: Bratislava : IRIS, 2012 Opis fizyczny: S. 557-563 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG
40/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Werbalne i pozawerbalne zdolności twórcze uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim / Katarzyna Parys Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2012, T. 65, s. 137-149 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000
41/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Zmiany w systemie rehabilitacji osób niepełnosprawnych a kształcenie kadr pedagogicznych / Katarzyna Parys Źródło: W: Kształcenie nauczycieli : modele, tendencje, wyzwania wielokulturowej rzeczywistości : praca zbiorowa / pod red. nauk. Ewy Żmijewskiej Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2012 Opis fizyczny: S. 144-159 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 4.000
42/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Zakres oddziaływań współczesnej pedagogiki specjalnej na tle dotychczasowych przemian / Katarzyna Parys Źródło: Niepełnosprawność. Półrocznik Naukowy. - 2011, nr 5, s. 22-50 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 4.000 Adres url:
43/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Asystent osoby niepełnosprawnej jako specjalność na kierunku pedagogika specjalna : założenia i rozwiązania dotyczące kształcenia / Katarzyna Parys Źródło: W: Asystent osoby niepełnosprawnej : nowy zawód i nowa usługa systemu pomocy społecznej / pod red. Arkadiusza Żukiewicza Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010 Opis fizyczny: S. 129-145 Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
44/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Strategies for creativity in persons with moderate and severe intellectual disability / Katarzyna Parys Źródło: W: Disability - the contextuality of its meaning / ed. by Teresa Żółkowska, Lilianna Konopska Adres wydawniczy: Szczecin : Wydawnictwo Print Group, 2010 Opis fizyczny: S. 363-367 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 7.000
45/81
Autorzy: Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys. Tytuł: Ewolucja poglądów na temat kształcenia pedagogów specjalnych w Polsce / Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys Źródło: Niepełnosprawność. Półrocznik Naukowy. - 2009, nr 1, s. 103-112 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Adres url:
46/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Normalizacja w procesie kształcenia uczniów niepełnosprawnych : założenia i działania / Katarzyna Parys Źródło: W: Relacje i doświadczenia społeczne osób z niepełnosprawnością / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause, Marty Wójcik Adres wydawniczy: Toruń ; Olsztyn : Wydaw. Edukacyjne "Akapit", 2009 Opis fizyczny: S. 53-59 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 8) Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
47/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Opinie pedagogów specjalnych na temat twórczości w miejscu pracy / Katarzyna Parys Źródło: W: Pedagogika specjalna : koncepcje i rzeczywistość. T. 4, Wielowymiarowość edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością / red. Teresa Żółkowska, Irena Ramik-Mażewska Adres wydawniczy: Szczecin : Uniwersytet Szczeciński. Zakład Pedagogiki Specjalnej, 2009 Opis fizyczny: S. 813-820 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000
48/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: The need for creativity and the possibility of creative functioning of people with intellectual disability / Katarzyna Parys Źródło: W: Psychological and social problems of people with disabilities / ed. by Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Adres wydawniczy: Zielona Góra : University of Zielona Góra Press, 2009 Opis fizyczny: S. 89-104 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 7.000
49/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: The world of dreams of chronically ill children / Katarzyna Parys Źródło: W: Special pedagogy in researches and scientific analysis / ed. Teresa Żółkowska, Irena Ramik-Mażewska Adres wydawniczy: Stettin : Publishing House Zapol, 2009 Opis fizyczny: S. 89-94 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 7.000
50/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Tytuł: Wzorzec pedagoga specjalnego w oparciu o teksty opublikowane na łamach "Szkoły Specjalej" w latach 1958-2009 / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski Źródło: W: W kręgu niepełnosprawności - teoretyczne i praktyczne aspekty poszukiwań w pedagogice specjalnej / red. nauk.: Teresa Żółkowska, Lilianna Konopska Adres wydawniczy: Szczecin : Print Group Daniel Krzanowski, 2009 Opis fizyczny: S. 197-202 Seria: (Dylematy Pedagogiki Specjalnej. Pedagogika Specjalna - Koncepcje i Rzeczywistość ; t. 5) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
51/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Jan Pilecki. Tytuł: Metody nauczania a poziom aktywności poznawczej uczniów z niepełnosprawnością inteletualną lekkiego stopnia / Katarzyna Parys, Jan Pilecki Źródło: W: O poznawaniu siebie i świata przez dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Władysławy Pileckiej, Karola Bidzińskiego, Małgorzaty Pietrzkiewicz Adres wydawniczy: Kielce : Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2008 Opis fizyczny: S. 419-428 Uwagi: Materiały z II ogólnopolskiej konferencji "Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w odkrywaniu siebie i świata", kwiecień 2006 Typ publikacji: PRP Język publikacji: POL
52/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Tytuł: Oblicza oceniania zewnętrznego uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski Źródło: W: Pedagogika specjalna - koncepcje i rzeczywistość. T. 2 : socjopedagogiczne aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych / red. Teresa Żółtowska, Marcin Wlazło Adres wydawniczy: Szczecin : ZAPOL, 2008 Opis fizyczny: S. 435-443 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
53/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Tytuł: Rozważania na temat zdobywania kwalifikacji zawodowych przez młodzież upośledzoną umysłowo w stopniu lekkim / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski Źródło: W: Między wsparciem doraźnym a wspieraniem racjonalnym, czyli o uwarunkowaniach socjalizacji społecznej osób niepełnosprawnych / pod red. Zenona Gajdzicy Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008 Opis fizyczny: S. 111-118 Seria: (Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 6) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
54/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Special educator and creative art a school / Katarzyna Parys Źródło: W: Special pedagogy within theoretical and practical dimension / ed. Teresa Żółkowska, Marcin Wlazło Adres wydawniczy: Stettin : Publishing House Zapol, 2008 Opis fizyczny: S. 463-469 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 7.000
55/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Twórczość w kontekście przymusu edukacyjnego / Katarzyna Parys Źródło: W: Współczesne problemy pedagogiki specjalnej / pod red. Urszuli Bartnikowskiej, Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2008 Opis fizyczny: S. 96-101 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 7) Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
56/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Kształcenie pedagogów specjalnych a rzeczywiste potrzeby systemu edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Katarzyna Parys Źródło: W: Osoba z niepełnosprawnością w systemie rehabilitacji, edukacji i wsparcia społecznego / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause, Agnieszki Żyta Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2007 Opis fizyczny: S. 299-305 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 6) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
57/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Osoby z diagnozą upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim : w kręgu pytań i odpowiedzi / Katarzyna Parys Źródło: W: Poznajemy ludzi z niepełnosprawnością / pod red. Danuty Gorajewskiej Adres wydawniczy: Warszawa : Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, 2007 Opis fizyczny: S. 11-23 Seria: (Biblioteczka Przyjaciół Integracji) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
58/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Małgorzata Trojańska. Tytuł: Priprava ditěte se smyslovou poruchou v lehkém stupni k reali~zaci kolnich úloh / Katarzyna Parys, Małgorzata Trojańska Źródło: W: Edukace áků se speciálními vzdělávacími potr~~11ebami / red. Petr Franiok, Renata Kovářová Adres wydawniczy: Ostrava : Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2007 Opis fizyczny: S. 155-159 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: CZE
59/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych : przegląd materiałów pokonferencyjnych / Katarzyna Parys Źródło: W: Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną / pod red. Zdzisławy Janiszewskiej-Nieścioruk Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007 Opis fizyczny: S. 233-278 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
60/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Przygotowaie pedagogów specjalnych do pełnienia roli zawodowej / Katarzyna Parys Źródło: W: Pedagogika specjalna - koncepcje i rzeczywistość / Teresa Żółkowska (red.) Adres wydawniczy: Szczecin : Print Group Daniel Krzanowski, 2007 Opis fizyczny: S. 189-201 Seria: (Konteksty Pedagogiki Specjalnej ; t. 2) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
61/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Jan Pilecki. Tytuł: Zastosowanie baśni w stymulacji i korekcji rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci 5-6 letnich / Katarzyna Parys, Jan Pilecki Źródło: W: Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja, psychokorekcja. T. 7 / red. Barbara M. Kaja, Aldona Molesztak Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2007 Opis fizyczny: S. 134-144 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
62/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Zdolności twórcze uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : próba stymulacji / Katarzyna Parys Źródło: W: Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja, psychokorekcja. T. 7 / red. Barbara M. Kaja, Aldona Molesztak Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2007 Opis fizyczny: S. 237-250 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
63/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia / Katarzyna Parys Źródło: W: Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 Opis fizyczny: S. 587-598 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
64/81
Autorzy: Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys. Tytuł: Edukacja osób niepełnosprawnych : rozważania nad podstawą programową kształcenia ogólnego / Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys Źródło: Szkoła Specjalna. - 2006, nr 4, s. 283-287 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
65/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji pozaszkolnej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Katarzyna Parys Źródło: W: Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności i przyszłości : teoria i praktyka pedagogiczna / pod red. Jolanty Szempruch Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006 Opis fizyczny: S. 308-315 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
66/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Nauka czytania i pisania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : przeszłość i teraźniejszość / Katarzyna Parys Źródło: W: Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : wybrane problemy teorii i praktyki / red. nauk. Sławomira Sadowska Adres wydawniczy: Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2006 Opis fizyczny: S. 75-108 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
67/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Pytanie o koncepcje kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim / Katarzyna Parys Źródło: W: Pomiędzy teorią a praktyką / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krauze, Sławomira Przybylińskiego Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2006 Opis fizyczny: S. 315-322 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 5) Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
68/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Jan Pilecki. Tytuł: Preferowane formy spędzania czasu wolnego przez osoby z niepełnosprawością intelektualną lekkiego stopnia / Katarzyna Parys, Jan Pilecki Źródło: W: Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ekosystemie / pod red. Władysławy Pileckiej, Anny Ozgi, Pawła Kurtka Adres wydawniczy: Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2005 Opis fizyczny: S. 247-252 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
69/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Refleksje nad przygotowaniem pedagogów specjalnych do pracy zawodowej / Katarzyna Parys Źródło: W: Normalizacja środowisk życia osób niepełnosprawnych / pod red. Czesława Kosakowskiego i Amadeusza Krause Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2005 Opis fizyczny: S. 182-188 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 4) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
70/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Jan Pilecki. Tytuł: Sytuacja społeczna uczniów niepełnosprawnych w klasach integracyjnych - idee, postulaty, realia / Katarzyna Parys, Jan Pilecki Źródło: W: Normalizacja środowisk życia osób niepełnosprawnych / pod red. Czesława Kosakowskiego i Amadeusza Krause Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2005 Opis fizyczny: S. 213-220 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 4) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
71/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Tytuł: Wybrane problemy kształcenia zawodowego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski Źródło: W: Pedagogika specjalna : aktualne osiągięcia i wyzwania / Teresa Żółkowska (red.) Adres wydawniczy: Szczecin : Oficyna IN PLUS, 2005 Opis fizyczny: S. 381-388 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
72/81
Autorzy: Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys. Tytuł: W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań dotyczących edukacji osób niepełnosprawnych / Sławomir Olszewski, Katarzyna Parys Źródło: W: Rehabilitacja, opieka i edukacja specjalna w perspektywie zmiany / pod. red. Czewsława Kosakowskiego i Amadeusza Krause Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2004 Opis fizyczny: S. 93-99 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 3) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
73/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Zapis w podstawie programowej to za mało - kilka uwag na temat edukacji ekologicznej osób niepełnosprawnych / Katarzyna Parys Źródło: W: Wątki zaniedbane, zaniechane, nieobecne w procesie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych : praca zbiorowa / pod red. Zenona Gajdzicy i Anny Klinik Adres wydawniczy: Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2004 Opis fizyczny: S. 207-217 Seria: (Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2035) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
74/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Zapis w podstawie programowej to za mało - kilka uwag na temat edukacji ekologicznej osób niepełnosprawnych / Katarzyna Parys Źródło: W: Wątki zaniedbane, zaniechane, nieobecne w procesie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych : praca zbiorowa / pod red. Zenona Gajdzicy i Anny Klinik Adres wydawniczy: Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2004 Opis fizyczny: S. 207-217 Seria: (Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 2035) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
75/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski. Tytuł: Dla kogo integracja? / Katarzyna Parys, Sławomir Olszewski Źródło: W: Konteksty teoretyczne / pod red. Ewy Górniewicz i Amadeusza Krause Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2003 Opis fizyczny: S. 205-212 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; [2]) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
76/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Kształcenie osób z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - historia a rzeczywistość / Katarzyna Parys Źródło: W: Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną. T. 1, Wybrane problemy osobowości, rodzin i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną : praca zbiorowa / pod red. Zdzisławy Janiszewskiej-Nieścioruk Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2003 Opis fizyczny: S. 195-208 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
77/81
Autorzy: Katarzyna Parys, Jan Pilecki. Tytuł: Wpływ socjoterapii na rozwój społeczno-emocjonalny uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim / Katarzyna Parys, Jan Pilecki Źródło: W: Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 5 / red. Barbara Kaja Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej, 2003 Opis fizyczny: S. 248-257 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
78/81
Autorzy: Maria Kościółek, Katarzyna Parys. Tytuł: Edukacja szkolna uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim / Maria Kościółek, Katarzyna Parys Źródło: W: Usprawnienie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym / pod red. Jana Pileckiego Wydanie: Wyd. 2 zm. Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2002 Opis fizyczny: S. 137-192 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
79/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Siedem grzechów szkolnej edukacji ekologicznej / Katarzyna Parys Źródło: Zeszyty Naukowe Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. - 2002, Z. 6, s. 167-176 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
80/81
Autorzy: Maria Kościółek, Katarzyna Parys, Danuta Wolska. Tytuł: Wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania społecznego osób dorosłych głębiej upośledzonych umysłowo / Maria Kościółek, Katarzyna Parys, Danuta Wolska Źródło: W: Usprawnienie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym / pod red. Jana Pileckiego Wydanie: Wyd. 2 zm. Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2002 Opis fizyczny: S. 193-202 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
81/81
Autorzy: Katarzyna Parys. Tytuł: Edukacja ekologiczna w systemie kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / Katarzyna Parys Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza Text, 2001 Opis fizyczny: 305 s. Typ publikacji: PM Język publikacji: POL