Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: My¶lenie funkcyjne w ujęciu teoretycznym i według ekspertów - studium przypadków / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Współczesne Problemy Nauczania Matematyki / red Edyta Juskowiak Adres wydawniczy: Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2023 Opis fizyczny: S. 53-69 p-ISBN: 978-83-944402-2-0 Seria: (Prace Monograficzne z Dydaktyki Matematyki ; 9) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000
2/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Piotr Błaszczyk, Lidia Zaręba. Tytuł: Algebraic Approach Towards Shaping "Minus" in School Mathematics - AMMA project / Mirosława Sajka, Piotr Błaszczyk, Lidia Zaręba ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2022, Vol. 14, s. 189-193 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2080-9751 e-ISSN: 2450-341X Adres url: DOI:
3/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Edyta Tomoń. Tytuł: Critical thinking in overcoming a faulty decision-making system when solving mathematical tasks / Mirosława Sajka, Edyta Tomoń ¬ródło: W: Critical Thinking Practices in Mathematics Education and Beyond / editors: Bożena Maj-Tatsis, Konstantinos Tatsis Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2022 Opis fizyczny: S. 226-235 p-ISBN: 978-83-8277-013-1 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Adres url:
4/65
Autorzy: Kerstin Frey, Marios Pittalis, Michiel Veldhuis, Martina Geisen, Monika Kriâková, Mirosława Sajka, Edyta Nowińska, Veronika Hubeňa~ková, Ute Sproesser. Tytuł: Functional thinking : conceptions of mathematics educators - a framework for analysis / Kerstin Frey, Marios Pittalis, Michiel Veldhuis, Martina Geisen, Monika Kriáková, Miroslawa Sajka, Edyta Nowińska, Veronika Hubeňáková, and Ute Sproesser ¬ródło: W: Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education : Alicante, Spain July 18 - 23, 2022 : Research Reports (Si - Z) Oral Communications, Poster Presentations / editors: Ceneida Fernández, Salvador Llinares, Ángel Gutiérrez, Núria Planas Adres wydawniczy: [Alicante] : Universidad de Alicante, 2022 Opis fizyczny: s. 349 p-ISBN: 978-84-1302-178-2 Seria: (Psychology in Mathematics Education ; Vol. 4) Typ publikacji: ZRA Język publikacji: ENG Adres url:
5/65
Autorzy: Roman Rosiek, Mirosława Sajka. Tytuł: Remote teaching at the Pedagogical University in Krakow from the perspective of students and lecturers / Roman Rosiek, Mirosława Sajka ¬ródło: W: Didactic Transfer of Physics Knowledge Through Distance Education : DIDFYZ 2021 : Terchová Slovakia, 13-16 October 2021 / Ľubomíra Valovičová, Ján Ondruka and Ľubomír Zelenický Adres wydawniczy: Melville : AIP Publishing, 2022 Opis fizyczny: S. 20004-1-20004 -8 p-ISBN: 978-0-7354-4341-9 Seria: (AIP Conference Proceedings ; Vol. 2458) Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG Adres url: [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BG UP]
6/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Roman Rosiek. Tytuł: Shaping the concept of function in a physics context in Polish elementary school students / Mirosława Sajka, Roman Rosiek ¬ródło: W: Didactic Transfer of Physics Knowledge Through Distance Education : DIDFYZ 2021 : Terchová Slovakia, 13-16 October 2021 / Ľubomíra Valovičová, Ján Ondruka and Ľubomír Zelenický Adres wydawniczy: Melville : AIP Publishing, 2022 Opis fizyczny: S. 30029-1-30029-9 p-ISBN: 978-0-7354-4341-9 Seria: (AIP Conference Proceedings ; Vol. 2458) Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG Adres url: [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BG UP]
7/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Roman Rosiek. Tytuł: Analysis of Aspects of Visual Attention When Solving Multiple-Choice Science Problems / Mirosława Sajka and Roman Rosiek ¬ródło: W: Applying Bio-Measurements Methodologies in Science Education Research / Iztok Devetak, Saa Aleksij Glaar (Eds.) Adres wydawniczy: Cham : Springer Nature Switzerland AG, 2021 Opis fizyczny: S. 185-215 p-ISBN: 978-3-030-71534-2 e-ISBN: 978-3-030-71535-9 Typ publikacji: PRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 1,8 DOI:
8/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Intuition and reasoning - analysis of critical thinking of secondary school students based on paradoxes and sophisms / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Critical Thinking in Mathematics : Perspectives and Challenges / editors: Bożena Maj-Tatsis, Konstantinos Tatsis Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2021 Opis fizyczny: S. 218-229 p-ISBN: 978-83-7996-903-6 Typ publikacji: ZRO Punktacja MNiSW: 20.000
9/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Sesja wspomnieniowa po¶więcona ¶p. Profesorowi Bogdanowi J. Noweckiemu / Mirosława Sajka ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2021, Vol. 13, s. 185-197 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL p-ISSN: 2080-9751 e-ISSN: 2450-341X Adres url: DOI:
10/65
Autorzy: Roman Rosiek, Mirosława Sajka. Tytuł: Task-Evoked Pupillary Responses in Context of Exact Science Education / Roman Rosiek and Mirosława Sajka ¬ródło: W: Applying Bio-Measurements Methodologies in Science Education Research / Iztok Devetak, Saa Aleksij Glaar (Eds.) Adres wydawniczy: Cham : Springer Nature Switzerland AG, 2021 Opis fizyczny: S. 261-275 p-ISBN: 978-3-030-71534-2 e-ISBN: 978-3-030-71535-9 Typ publikacji: PRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 DOI:
11/65
Autorzy: Agnieszka Kowalska, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba. Tytuł: Doktor Maria Legutko - wspaniały człowiek, specjalista w zakresie dydaktyki matematyki / Agnieszka Kowalska, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba ¬ródło: W: Współczesne Problemy Nauczania Matematyki / red nacz. Edyta Juskowiak, Henryk K±kol ; red. Magdalena Adamczak, Tadeusz Ratusiński, Elżbieta Urbańska Adres wydawniczy: Bielsko-Biała : Fundacja "Matematyka dla wszystkich", 2020 Opis fizyczny: S. 167-178 p-ISBN: 978-83-944402-2-0 Seria: (Prace Monograficzne z Dydaktyki Matematyki ; 8) Typ publikacji: PV Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 0,7
12/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Roman Rosiek. Tytuł: Enhancing functional thinking from primary to upper secondary school according to "FunThink" project / Mirosława Sajka, Roman Rosiek ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2020, Vol. 12, s. 281-284 Typ publikacji: PV Język publikacji: ENG p-ISSN: 2080-9751 e-ISSN: 2450-341X Adres url: DOI:
13/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Rozwijanie my¶lenia funkcyjnego na wszystkich etapach matematycznego kształcenia w ramach projektu "FunThink" / Mirosława Sajka ¬ródło: Commentarii Academici. - 2020, nr 15, s. 56-58 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL p-ISSN: 2545-0824 Adres url:
14/65
Autorzy: Paulina Hutek, Mirosława Sajka. Tytuł: Zdalne nauczanie i uczenie się matematyki w szkole ¶redniej podczas pierwszej fali pandemii Covid-19 z perspektywy wybranych nauczycieli i uczniów / Paulina Hutek, Mirosława Sajka ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2020, Vol. 12, s. 133-172 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2080-9751 e-ISSN: 2450-341X Adres url: DOI:
15/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Paulina Fra¶. Tytuł: Enrichment of elementary school symmetry-learning process by using melody transformations / Mirosława Sajka, Paulina Fra¶ ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2019, T. 41, s. 37-62 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 p-ISSN: 0208-8916 e-ISSN: 2353-0960 Adres url: DOI:
16/65
Autorzy: Roman Rosiek, Mirosława Sajka. Tytuł: One Task - Many Strategies of Interpreting and Reasons of Decision Making in the Context of an Eye-Tracking Research / Roman Rosiek, Mirosława Sajka ¬ródło: W: DIDFYZ 2019 : formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century, Terchova, Slovakia, 9-12 October 2019 / editors Lubomira Valovicova, Jan Ondruska, Lubor Zelenicky Adres wydawniczy: Melville ; New York : AIP Publishing, 2019 Opis fizyczny: S. 030028-1-030028-8 p-ISBN: 978-0-7354-1897-4 Seria: (AIP Conference Proceedings ; Vol. 2152 ; 0094-243X) Uwagi: Publikacja w bazie Scopus. Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Adres url: DOI:
17/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Pojęcie funkcji : wiedza przedmiotowa nauczyciela matematyki / Mirosława Sajka Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2019 Opis fizyczny: 144 s. p-ISBN: 978-83-8084-104-8 e-ISBN: 978-83-8084-245 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 882) Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 80.000 Liczba arkuszy: 8,4
18/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Roman Rosiek. Tytuł: Struggling With Physics and Mathematics Curricula Based on the Notion of Function in the Context of the Educational Reform in Poland / Mirosława Sajka and Roman Rosiek ¬ródło: W: DIDFYZ 2019 : formation of the Natural Science Image of the World in the 21st Century, Terchova, Slovakia, 9-12 October 2019 / editors Lubomira Valovicova, Jan Ondruska, Lubor Zelenicky Adres wydawniczy: Melville ; New York : AIP Publishing, 2019 Opis fizyczny: S. 030029-1- 030029-8 p-ISBN: 978-0-7354-1897-4 Seria: (AIP Conference Proceedings ; Vol. 2152 ; 0094-243X) Uwagi: Publikacja w bazie Scopus. Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Adres url: DOI:
19/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Using music to learn mathematics / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Mathematics in the Real World / editors Bożena Maj-Tatsis, Konstantinos Tatsis, Ewa Swoboda Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2018 Opis fizyczny: S. 43-52 p-ISBN: 978-83-7996-554-0 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,6
20/65
Autorzy: Jeta Kingji-Kastrati, Mirosława Sajka, Eda Vula. Tytuł: A comparison of Kosovar and Polish pre-service teachers' knowledge of fractions / Jeta Kingji-Kastrati, Miroslawa Sajka and Eda Vula ¬ródło: W: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) / editors: Thérèse Dooley, Ghislaine Gueudet Adres wydawniczy: Dublin : Institute of Education, Dublin City University, Ireland, and ERME, 2017 Opis fizyczny: S. 1618-1625 p-ISBN: 978-1-873769-73-7 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 15.000 Inne bazy podaj±ce opis:
Web of Science
Adres url:
21/65
Autorzy: Roman Rosiek, Mirosława Sajka, Eizo Ohno, Atsushi Shimojo, Michiru Iwata, Dariusz Wcisło. Tytuł: An excerpt from an eye-tracking comparative study between Poland and Japan with the use of Force Concept Inventory / Roman Rosiek, Mirosława Sajka, Eizo Ohno, Atsushi Shimojo, Michiru Iwata, Dariusz Wcisło ¬ródło: AIP Conference Proceedings. - 2017, Vol. 1804, iss. 1 Uwagi: Publikacja w Web of Science. Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 15.000 Inne bazy podaj±ce opis:
Scopus
p-ISSN: 0094-243X Adres url: DOI:
22/65
Autorzy: Roman Rosiek, Mirosława Sajka. Tytuł: Eyetracking in Research on Physics Education / Roman Rosiek, Mirosława Sajka ¬ródło: W: Key Competences in Physics Teaching and Learning : Selected Contributions from the International Conference GIREP EPEC 2015, Wrocław Poland, 6-10 July 2015 / Tomasz Greczyło, Ewa Dębowska (eds.) Adres wydawniczy: Cham : Springer International Publishing, 2017 Opis fizyczny: S. 67-77 p-ISBN: 978-3-319-44887-9 Seria: (Springer Proceedings in Physics ; 190) Uwagi: Publikacja w Web of Science. Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 15.000 Liczba arkuszy: 1 Adres url: DOI:
23/65
Autorzy: Paul Andrews, Ewa Jablonka, Mirosława Sajka, Constantinos Xenofontos. Tytuł: Introduction to the papers of TWG11 : comparative studies in mathematics education / Paul Andrews, Eva Jablonka, Miroslawa Sajka and Constantinos Xenofontos ¬ródło: W: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) / editors: Thérèse Dooley, Ghislaine Gueudet Adres wydawniczy: Dublin : Institute of Education, Dublin City University, Ireland, and ERME, 2017 Opis fizyczny: S. 1592-1593 p-ISBN: 978-1-873769-73-7 Typ publikacji: PV Język publikacji: ENG Adres url:
24/65
Autorzy: Piotr Błaszczyk, Mirosława Sajka. Tytuł: O liczbach ujemnych z perspektywy historycznej i dydaktycznej / Piotr Błaszczyk, Mirosława Sajka ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2017, Vol. 9, s. 5-36 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 p-ISSN: 2080-9751 e-ISSN: 2450-341X Adres url: DOI:
25/65
Autorzy: Bożena Maj-Tatsis, Mirosława Sajka. Tytuł: The Ninth and the Tenth Congress of the European Research in Mathematics Education (CERME 9 and CERME 10) / Bożena Maj-Tatsis, Mirosława Sajka ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2017, Vol. 39, s. 131-146 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 10.000 p-ISSN: 0208-8916 e-ISSN: 2353-0960 Adres url: DOI:
26/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Visual attention while reading a multiple choice task by academics and students : a comparative eye-tracking approach / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) / editors: Thérèse Dooley, Ghislaine Gueudet Adres wydawniczy: Dublin : Institute of Education, Dublin City University, Ireland, and ERME, 2017 Opis fizyczny: S. 1650-1657 p-ISBN: 978-1-873769-73-7 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 15.000 Inne bazy podaj±ce opis:
Web of Science
Adres url:
27/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Dwudziesty jubileusz istnienia European Society for Research in Mathematics Education i dziesi±ty międzynarodowy kongres CERME / Mirosława Sajka ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2016, Vol. 8, s. 189-196 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL p-ISSN: 2080-9751 e-ISSN: 2450-341X Adres url:
28/65
Autorzy: Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Dariusz Wcisło, Paweł Pęczkowski. Tytuł: Eye-tracking verification of the strategy used to analyse algorithms expressed in a flowchart and pseudocode / Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Paweł Pęczkowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Dariusz Wcisło ¬ródło: Interactive Learning Environments. - 2016, Vol. 24, iss. 8, s. 1981-1995 Typ publikacji: ZAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 30.000 p-ISSN: 1049-4820 DOI:
29/65
Autorzy: Jolanta Zielińska, Roman Rosiek, Magdalena Andrzejewska, Władysław Błasiak, Małgorzata Godlewska, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło, Paweł Kazubowski. Tytuł: Planowanie przebiegu rehabilitacji poznawczej osoby niepełnosprawnej z zastosowaniem okulografii / Jolanta Zielińska, Roman Rosiek, Magdalena Andrzejewska, Władysław Błasiak, Małgorzata Godlewska, Bożena Rożek, Mirosław Sajka, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło, Paweł Kazubowski ¬ródło: Niepełnosprawno¶ć i Rehabilitacja. - 2016, nr 2, s. 118-131 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 7.000 p-ISSN: 1642-1981
30/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: The attitude of pre-service mathematics teachers towards inquiry-based education / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Inquiry based mathematical education / editors Bożena Maj-Tatsis, Marta Pytlak, Ewa Swoboda Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2016 Opis fizyczny: S. 80-93 p-ISBN: 978-83-7996-292-1 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,8
31/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Roman Rosiek. Tytuł: Analiza porównawcza wybranych parametrów okulograficznych uczniów gimnazjum podczas rozwi±zywania zadania / Mirosława Sajka, Roman Rosiek ¬ródło: Edukacja, Technika, Informatyka. - 2015, Nr 3, s. 195-201 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 9.000 p-ISSN: 2080-9069 Adres url:
32/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Roman Rosiek, Władysław Błasiak, Magdalena Andrzejewska, Małgorzata Godlewska, Paweł Kazubowski, Bożena Rożek, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło. Tytuł: Analiza reakcji pupilometrycznych uczniów gimnazjum podczas rozwi±zywania zadania - badania porównawcze / Mirosława Sajka, Roman Rosiek, Władysław Błasiak, Magdalena Andrzejewska, Małgorzata Godlewska, Paweł Kazubowski, Bożena Rożek, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło ¬ródło: Edukacja, Technika, Informatyka. - 2015, Nr 3, s. 188-194 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 9.000 p-ISSN: 2080-9069
33/65
Autorzy: Władysław Błasiak, Małgorzata Godlewska, Paweł Kazubowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło. Tytuł: Eye-tracking w badaniach pedagogicznych / Władysław Błasiak, Małgorzata Godlewska, Paweł Kazubowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło ¬ródło: W: Człowiek, media, edukacja / pod red. Janusza Morbitzera, Danuty Morańskiej, Emilii Musiał Adres wydawniczy: D±browa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w D±browie Górniczej, 2015 Opis fizyczny: S. 25-36 p-ISBN: 978-83-64927-39-3 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,5
34/65
Autorzy: Bożena Rożek, Władysław Błasiak, Magdalena Andrzejewska, Małgorzata Godlewska, Paweł Kazubowski, Roman Rosiek, Mirosława Sajka, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło. Tytuł: Neurodydaktyczne aspekty procesu rozwi±zywania testowego zadania matematycznego na podstawie badań eyetrackingowych / Bożena Rożek, Władysław Błasiak, Magdalena Andrzejewska, Małgorzata Godlewska, Paweł Kazubowski, Roman Rosiek, Mirosława Sajka, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło ¬ródło: Edukacja, Technika, Informatyka. - 2015, Nr 3, s. 202-208 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 9.000 p-ISSN: 2080-9069
35/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Roman Rosiek. Tytuł: Solving a problem by students with different mathematical abilities : a comparative study using eye-tracking / Mirosława Sajka, Roman Rosiek ¬ródło: W: CERME9 : Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education / eds. Konrad Krainer, Naďa Vondrová Adres wydawniczy: Prague : Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME, 2015 Opis fizyczny: S. 1752-1758 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG Liczba arkuszy: 0,5
36/65
Autorzy: Magdalena Andrzejewska, Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Dariusz Wcisło. Tytuł: Zastosowanie badań eye-trackingowych w neurodydaktyce / Magdalena Andrzejewska [et al., w tym Anna Stolińska, Władysław Błasiak, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Dariusz Wcisło] ¬ródło: W: Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji / red. nauk. Dorota Siemieniecka Adres wydawniczy: Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015 Opis fizyczny: S. 273-288 p-ISBN: 978-83-231-3387-2 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,7 [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BG UP]
37/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Barbara Nawalaniec. Tytuł: "Narratione de recherche" method in mathematical education at the secondary school level in Poland / Mirosława Sajka, Barbara Nawalaniec ¬ródło: W: Communication in the mathematics classroom / [ed. Marta Pytlak] Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014 Opis fizyczny: S. 166-179 p-ISBN: 978-83-7996-010-1 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000
38/65
Autorzy: Anna Stolińska, Magdalena Andrzejewska, Władysław Błasiak, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Dariusz Wcisło. Tytuł: Analysis of saccadic eye movements of experts and novices when solving text tasks / Anna Stolińska [et al., w tym Magdalena Andrzejewska, Władysław Błasiak, P. Peczkowski, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Dariusz Wcislo] ¬ródło: W: New technologies in science education / edited by: Małgorzata Nodzyńska, Paweł Cie¶la, Katarzyna Różowicz Adres wydawniczy: Kraków : Pedagogical University of Cracow, 2014 Opis fizyczny: S. 21-29 p-ISBN: 978-83-7271-879-2 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6 Adres url:
39/65
Autorzy: Roman Rosiek, Mirosława Sajka. Tytuł: Neurodidactical approach to research on science education / Roman Rosiek, Mirosława Ewa Sajka ¬ródło: W: New technologies in science education / edited by: Małgorzata Nodzyńska, Paweł Cie¶la, Katarzyna Różowicz Adres wydawniczy: Kraków : Pedagogical University of Cracow, 2014 Opis fizyczny: S. 7-20 p-ISBN: 978-83-7271-879-2 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Adres url:
40/65
Autorzy: Roman Rosiek, Mirosława Sajka. Tytuł: Reakcja Ľrenicy jako wskaĽnik przetwarzania informacji podczas rozwi±zywania zadań testowych z zakresu nauk ¶cisłych / Roman Rosiek, Mirosława Sajka ¬ródło: Edukacja, Technika, Informatyka. - 2014, Nr 5, cz. 2, s. 368-374 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 2080-9069
41/65
Autorzy: Paweł Pęczkowski, Władysław Błasiak, Dariusz Wcisło, Roman Rosiek, Anna Stolińska, Magdalena Andrzejewska, Mirosława Sajka, Bożena Rożek. Tytuł: Research of strategies applied to solve a physic problem by persons with different degree of experience and different attitudes towards physics eye-tracking investigation / Paweł Pęczkowski [et al., w tym W. Błasiak, Dariusz Wcisło, Roman Rosiek, Anna Stolińska, Magdalena Andrzejewska, Mirosława Sajka, Bożena Rożek] ¬ródło: W: Teaching and learning science at all levels education / edited by: Paweł Cie¶la, Anna Michniewska Adres wydawniczy: Kraków : Pedagogical University of Cracow, 2014 Opis fizyczny: S. 99-107 p-ISBN: 978-83-7271-880-8 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,5 Adres url: [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BG UP]
42/65
Autorzy: Dariusz Wcisło, Władysław Błasiak, Magdalena Andrzejewska, Małgorzata Godlewska, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Anna Stolińska. Tytuł: Różnice w rozwi±zywaniu problemów fizycznych przez nowicjuszy i ekspertów / Dariusz Wcisło [et al, w tym Władysław Błasiak, Magdalena Andrzejewska, Małgorzata Godlewska, Roman Rosiek, Bożena Rożek, Mirosława Sajka, Anna Stolińska] ¬ródło: Edukacja, Technika, Informatyka. - 2014, Nr 5, cz. 2, s. 361-367 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 2080-9069
43/65
Autorzy: Bożena Rożek, Władysław Błasiak, Magdalena Andrzejewska, Małgorzata Godlewska, Paweł Pęczkowski, Roman Rosiek, Mirosława Sajka, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło. Tytuł: The eye-tracking research method in the process in solving mathematical tasks requiring drawing analysis / Bożena Rożek, Władysław Błasiak, Magdalena Andrzejewska, Małgorzata Godlewska, Paweł Pęczkowski, Roman Rosiek, Mirosława Sajka, Anna Stolińska, Dariusz Wcisło ¬ródło: Didactics of Mathematics. - 2014, Vol. 15, nr 11, s. 43-58 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 1733-7941 Adres url: DOI:
44/65
Autorzy: Roman Rosiek, Mirosława Sajka. Tytuł: Using heart rate monitoring to explore student's motivation to solve a science problem - case study / Roman Rosiek, Mirosława Sajka ¬ródło: W: Zvyování kompetencí studentů DSP v oblasti didaktiky matematiky : sborník příspěvků konference, Pastviny, 11.-14. 9.2014 / Josef Molnár, Patrik Peka (eds.) Adres wydawniczy: Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2014 Opis fizyczny: S. 20-24 p-ISBN: 978-80-244-4353-9 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG
45/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Roman Rosiek. Tytuł: Wiedza potoczna: pomoc czy przeszkoda? : eye-trackingowa analiza rozwi±zań zadania z zakresu nauk przyrodniczych / Mirosława Sajka, Roman Rosiek ¬ródło: Edukacja, Technika, Informatyka. - 2014, Nr 5, cz. 2, s. 375-383 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 2080-9069
46/65
Autorzy: Mirosława Sajka, Krzysztof Luty. Tytuł: Understanding of a mathematical concept at the generalization level vs. individual studying a definition by students / Mirosława Sajka, Krzysztof Luty ¬ródło: W: Generalization in mathematics at all educational levels / ed. Bożena Maj-Tatsis, Konstantinos Tatsis Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2012 Opis fizyczny: S. 257-274 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Adres url:
47/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Niektóre motywacje i trudno¶ci w efektywnej pracy nauczycieli matematyki / Mirosława Ewa Sajka ¬ródło: Humanizacja Pracy. - 2011, nr 6, s. 281-294 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000
48/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Aspekt merytoryczny profesjonalizmu nauczycieli matematyki w ujęciu normatywnym / Mirosława Sajka ¬ródło: Pedagogika Szkoły Wyższej. - 2010, Nr 32, s. 125-132 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
49/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Diversity of function symbol interpretation and its influence on the understanding of a problem by pre-service mathematics teacher / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Motivation via natural differentiation in mathematics / ed. Bożena Maj, Ewa Swoboda, Konstantinos Tatsis Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2010 Opis fizyczny: S. 394-409 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 7.000
50/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Wiedza przedmiotowa nauczycieli matematyki : próba ustaleń normatywnych / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Kształcenie pedagogów : strategie, koncepcje, idee : "Język-komunikacja-etyczo¶ć-twórczo¶ć". Cz. 2, O efektywno¶ci w procesie kształcenia / pod red. Jacka Piekarskiego, Ewy Czarneckiej, Agnieszki Głowali Adres wydawniczy: Płock : PWSZ, 2009 Opis fizyczny: S. 329-334 Seria: (Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Pedagogika ; t. 8) Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
51/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Mathematical problems designed with the use of functional equations as theoretical tools for examining subject matter knowledge of functions / Mirosława Sajka ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2008, Vol. 31, s. 97-116 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG
52/65
Autorzy: Bożena Pawlik, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba. Tytuł: CIEAEM 58 : sprawozdanie z konferencji Srni, 9-15 lipca 2006 roku / Bożena Pawlik, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2007, Vol. 30, s. 143-146 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL
53/65
Autorzy: Bożena Pawlik, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba. Tytuł: CIEAEM 59 : sprawozdanie z konferencji Dobogókö, 23-29 lipca 2007 roku / Bożena Pawlik, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2007, Vol. 30, s. 147-154 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL
54/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: On diagnostic possibilities provided by a certain nonstandard problem / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Current trends in mathematics education : Proceedings of 5th MEDCONF 2007 (Mediterranean Conference on Mathematics Education), 13-15 April 2007, Rhodes, Greece / eds. E.P. Avgerinos and Athanasios Gagatsis Adres wydawniczy: Athens : New Technologies Publications, 2007 Opis fizyczny: S. 645-654 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG
55/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: From research on using problems related to funcional equations as multifunctional tools for revealing subject matter knowledge of functional in future mathematics teacher / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Vol. 1, Plenaries, research forums, discussion groups, working session, short oral communications, posters / ed. Jarmila Novotná [et al.] Adres wydawniczy: Prague : Charles University in Prague. Faculty of Education, 2006 Opis fizyczny: S. 1-322 - 1-323 Typ publikacji: ZRA Język publikacji: ENG
56/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Functional equations and inequalities in mathematics competitions / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Education, science and economics at universities : integration to international educational area : international conference, Plock, August 22-27, 2006 / Department of Mathematics and Applications. Pawel Wlodkowic University College in Plock Adres wydawniczy: Płock : Wydaw. Naukowe NOVUM, 2006 Opis fizyczny: S. 152-164 Typ publikacji: PRR Język publikacji: ENG
57/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: How do pre-service teachers draw the graph of a certain periodic function? : (an excerpt from the research on using problems related to funcional equations as diagnostic tools) / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Changes in society : a challenge for mathematics education : proceedings of the CIAEM 58 : Srní - Czech Republic, 9/7 - 15/7 2006 / program committee Paolo Boero [et al.] Adres wydawniczy: Plzeň : University of West Bohemia, 2006 Opis fizyczny: S. 329 Typ publikacji: ZRA Język publikacji: ENG
58/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Koncepcja okre¶lania nauczycielskiej wiedzy przedmiotowej z zakresu wybranego pojęcia matematycznego : na przykładzie pojęcia funkcji / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Kształcenie matematyczne : tendencje, badania, propozycje dydaktyczne / pod red. Moniki Czajkowskiej, Gustawa Trelińskiego Adres wydawniczy: Kielce : Wydaw. Akademii ¦więtokrzyskiej, 2006 Opis fizyczny: S. 135-142 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
59/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Refleksje na temat okre¶lania wiedzy przedmiotowej nauczycieli matematyki / Mirosława Sajka ¬ródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2006, Z. 1, s. 297-319 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
60/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: CIEAEM 57 : Piazza Armerina, 23-30 lipca 2005 roku / Mirosława Sajka ¬ródło: Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. - 2005, T. 28, s. 347-356 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL
61/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: Functional equations as a new tool for researching certain aspects of subject matter knowledge of functions in future mathematics teachers [Dokument elektroniczny] / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Changes in society : a challenge for mathematics education : CIEAEM 57 : Piazza Armerina, Italy, July 23-29, 2005 / programme committe Paolo Boero [et al.] Adres wydawniczy: Piazza Armerina : [s.n.], 2005 Opis fizyczny: S. 125-131 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG
62/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: What subject matter knowledge about the concept of function should the teacher have? [Dokument elektroniczny] / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Changes in society : a challenge for mathematics education : CIEAEM 57 : Piazza Armerina, Italy, July 23-29, 2005 / programme committe Paolo Boero [et al.] Adres wydawniczy: Piazza Armerina : [s.n.], 2005 Opis fizyczny: S. 319-320 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG
63/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: A secondary school student's understanding of the concept of function : a case study / Miroslawa Sajka ¬ródło: Educational Studies in Mathematics. - 2003, Vol. 53, nr 3, s. 229-254 Typ publikacji: ZAA Język publikacji: ENG
64/65
Praca recenzowana: Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia zintegrowanego / pod red. Haliny Kosętki i Józefa KuĽmy. - Kraków, 2000. - ((Problemy Studiów Nauczycielskich ; nr 22)) Autorzy: Mirosława Sajka. ¬ródło: Konspekt Opis fizyczny: 2001/2002, nr 9, s. 123-125 Typ publikacji: PRC Język publikacji: POL
65/65
Autorzy: Mirosława Sajka. Tytuł: The image of concept of function based on the analysis of a particular case / Mirosława Sajka ¬ródło: W: Czech-Polish mathematical school 2001 / vědecký red. Jiří Cihlář Adres wydawniczy: Usti nad Labem : Univerzita J. E. Purkyně, 2001 Opis fizyczny: S. 170-177 Seria: (Acta Universitatis Purkynianae. Studia Mathematica ; 72) Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG