Autorzy: Piotr Majewicz, Jacek Sikorski. Tytuł: Pedagog specjalny w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach - nowe stanowisko specjalisty w polskim systemie edukacji w opinii nauczycieli / Jacek Sikorski, Piotr Majewicz 1 Źródło: Journal of Modern Science. - 2024, T. 55, nr 1, s. 582-596 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 100.000 p-ISSN: 1734-2031 e-ISSN: 2391-789X Adres url: DOI:
2/36
Autorzy: Piotr Majewicz, Jacek Sikorski. Tytuł: Edukacyjne i psychospołeczne konsekwencje nauczania zdalnego uczniów z niepełnosprawnościami podczas pandemii covid-19 / Piotr Majewicz, Jacek Sikorski Źródło: Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2023, Vol. 90, nr 2, s. 107-120 Uwagi: GICID: 01.3001.0053.8785. Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 70.000 p-ISSN: 1642-1981 Adres url: DOI:
3/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Od redakcji / Jacek Sikorski Źródło: Homo et societas. Wokół pracy socjalnej. - 2023, nr 8, s. 9-10 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL p-ISSN: 2543-6104 Adres url: DOI:
4/36
Autorzy: Piotr Majewicz, Jacek Sikorski. Tytuł: Uczeń z zaburzeniami psychicznymi : wybrane zagadnienia wsparcia psychologiczno-pedagogicznego / Piotr Majewicz, Jacek Sikorski Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2022 Opis fizyczny: 190 s. p-ISBN: 978-83-8084-873-3 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 1128) Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 120.000 Adres url:
5/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Podejście coachingowe w pracy z uczniem z niepełnosprawnością / Jacek Sikorski Źródło: W: Współczesne tendencje w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością / redakcja naukowa Piotr Majewicz Adres wydawniczy: Kraków, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego 2021 Opis fizyczny: S. 204-216 p-ISBN: 978-83-8084-703-3 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej ; nr 1060) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 DOI:
6/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Wczesna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu - modele oraz formy wsparcia dziecka z grupy ryzyka dysleksji / Jacek Sikorski Źródło: W: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci : konteksty teoretyczne i praktyczne rozwiązania / redakcja naukowa Katarzyna Plutecka, Anna Katarzyna Czyż Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021 Opis fizyczny: S. 169-183 p-ISBN: 978-83-8084-701-9 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 1059) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 DOI:
7/36
Autorzy: Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski. Tytuł: Educational and professional aspirations of the youth inclusive classes / Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski Źródło: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika. - 2020, nr 22, s. 137-150 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 40.000 DOI:
8/36
Autorzy: Piotr Majewicz, Jacek Sikorski. Tytuł: Wsparcie i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z zaburzeniami psychicznymi / Piotr Majewicz, Jacek Sikorski Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2020, nr 39, s. 111-129 Uwagi: GICID: 01.3001.0014.7648. Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2080-9476 e-ISSN: 2544-0519 Adres url:
9/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Realizacja zindywidualizowanej ścieżki kształcenia w szkole - założenia prawne i rozwiązania praktyczne / Jacek Sikorski Źródło: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2019, nr 7, s. 13-26 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 0552-2188 Adres url: DOI:
10/36
Autorzy: Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski. Tytuł: Aspiracje i plany życiowe młodzieży gimnazjum integracyjnego / Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski Źródło: Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2018, nr 4, s. 54-63 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 7.000 p-ISSN: 1642-1981
11/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: The assessment of progress in acquiring the basic school skills by the student with a moderate intellectual disability=Diagnoza postępów w zakresie opanowania podstawowych umiejętności szkolnych uczennicy z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Jacek Sikorski Źródło: Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. - 2018, nr 22, s. 323-338 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL, ENG Punktacja MNiSW: 9.000 p-ISSN: 2300-391X DOI:
12/36
Autorzy: Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski. Tytuł: Dostępność stron internetowych wybranych instytucji użyteczności publicznej dla osób z niepełnosprawnością / Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2018, nr 30, s. 281-294 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 11.000 p-ISSN: 2080-9476 e-ISSN: 2544-0519 Adres url:
13/36
Autorzy: Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski. Tytuł: Motywacja zewnętrzna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - uczyć poznawczo czy behawioralnie? / Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2017, T. 70, s. 93-101 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 0079-3418 Adres url:
14/36
Autorzy: Jacek Sikorski, Agnieszka Buczek. Tytuł: Osobowość i kompetencje zawodowe pedagoga specjalnego w kontekście motywowania do nauki szkolnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / Jacek Sikorski, Agnieszka Buczek Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2017, z. 8, s. 42-49 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103 DOI:
15/36
Autorzy: Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski. Tytuł: Technologia informacyjna w życiu gimnazjalistów z niepełnosprawnością intelektualną / Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i nnowacji. T. 4.1 / pod red. Grażyny Guni, Agnieszki Ochman i Małgorzaty Trojańskiej Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: S. 158-169 p-ISBN: 978-83-7271-999-7 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 764) Uwagi: 10.24917/9788372719997.12 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,58
16/36
Autorzy: Katarzyna Parys, Magdalena Pasteczka, Jacek Sikorski. Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością : konteksty indywidualne i środowiskowe. T. 4.2 / pod red. Katarzyny Parys, Magdaleny Pasteczki i Jacka Sikorskiego Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: 331 s. p-ISBN: 978-83-8084-063-8 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 796) Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 Liczba arkuszy: 18,01 DOI:
17/36
Autorzy: Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski. Tytuł: Wybrane źródła i sposoby motywowania ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną do nauki szkolnej / Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski Źródło: W: Psychoedukacja w procesie wspomagania rehabilitacji osób z niepełnosprawnością / redakcja naukowa Piotr Majewicz, Maria Kościółek, Ewa Dyduch Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: S. 107-123 p-ISBN: 978-83-8084-065-2 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 798) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 1,0
18/36
Autorzy: Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski. Tytuł: Czynniki motywujące i demotywujące do nauki szkolnej w opinii uczniów niepełnosprawnych intelektualnie uczeszczających do gimnazjum specjalnego / Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2016, Nr 23, s. 187-196 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 11.000 p-ISSN: 2080-9476
19/36
Autorzy: Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski. Tytuł: Deklarowane zainteresowania uczniów gimnazjum ze względu na wybór dalszego kierunku kształcenia / Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski Źródło: Studia Socialia Cracoviensia. - 2016, T. 8, Nr 1, s. 95-105 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 7.000 p-ISSN: 2080-6604 e-ISSN: 2391-6710 Adres url: DOI:
20/36
Autorzy: Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski. Tytuł: Pozycja socjometryczna uczniów z niepełnosprawnością w klasie integracyjnej / Agnieszka Buczek, Jacek Sikorski Źródło: W: Reflexie vývoja a trendy rozvoja peciálnej pedagogiky na Slovensku v medzinárodných kontextoch / eds. Jana Lopúchová, Monika ulovská Adres wydawniczy: Bratislava : IRIS, 2016 Opis fizyczny: S. 299-310 p-ISBN: 978-80-89726-79-0 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,52
21/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Współczesne trendy w rehabilitacji małego dziecka z niepełnosprawnością / Jacek Sikorski Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2016, z. 6, s. 121-129 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103
22/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Metody nauczania kształtujące samodzielność poznawczą uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Jacek Sikorski Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2015, z. 5, s. 67-78 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103
23/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Poradnictwo i pomoc psychologiczno-pedagogiczna w procesie rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością / Jacek Sikorski Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2015, z. 4, s. 66-77 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103
24/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Życie kulturalne rodziny a zasób historycznej wiedzy pojęciowej gimnazjalistów z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Jacek Sikorski Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2015, nr 20, s. 70-85 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 11.000 p-ISSN: 2080-9476
25/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Charakterystyka wybranych komponentów środowiska rodzinnego uczniów gimnazjum z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Jacek Sikorski Źródło: Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych. - 2014, T. 18, s. 137-148 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL p-ISSN: 2391-9973
26/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Zasób historycznej wiedzy pojęciowej uczniów gimnazjum z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Jacek Sikorski Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2014, nr 14, s. 39-50 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 p-ISSN: 2080-9476 Adres url:
27/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Praca dydaktyczna nauczyciela historii na lekcjach kształtowania pojęć historycznych u uczniów klas III gimnazjum z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Jacek Sikorski Źródło: W: Praca na rzecz osób niepełnosprawnych / pod red. Sylwii Wrony i Jerzego Rottermunda Adres wydawniczy: Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2013 Opis fizyczny: S. 67-74 p-ISBN: 978-83-61991-51-9 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
28/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Stan zdrowia jako wyznacznik jakości życia uczniów z niepełnoprawnością intelektualną / Jacek Sikorski Źródło: Niepełnosprawność i Rehabilitacja. - 2013, nr 3, s. 122-135 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 1642-1981
29/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Wybrane czynniki środowiska rodzinnego warunkujące przebieg edukacji szkolnej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Jacek Sikorski Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2013, T. 66, s. 159-172 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 4.000 p-ISSN: 0079-3418
30/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego / Jacek Sikorski Źródło: W: Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych - idee, koncepcje, badania / pod red. Zenona Gajdzicy Adres wydawniczy: Kraków : Impuls ; Katowice : Uniwersytet Śląski, 2011 Opis fizyczny: S. 47-54 Seria: (Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 13) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
31/36
Autorzy: Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski. Tytuł: Świadomość przyszłego środowiska pracowniczego w opiniach uczniów gimnazjum integracyjnego / Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski Źródło: W: Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w realizacji zadań rozwojowych / pod red. Bogumiły Witkowskiej, Karola Bidzińskiego, Pawła Kurtka Adres wydawniczy: Kielce : Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego, 2010 Opis fizyczny: S. 172-180 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000
32/36
Autorzy: Jacek Sikorski, Ewa Jaglarz. Tytuł: Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej / Jacek Sikorski, Ewa Jaglarz Źródło: W: Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością / pod red. nauk. Zenona Gajdzicy Adres wydawniczy: Kraków : "Impuls", 2009 Opis fizyczny: S. 113-119 Seria: (Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 8) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000
33/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Pozycja społeczna dziecka niepełnosprawnego w klasie integracyjnej / Jacek Sikorski Źródło: W: O poznawaniu siebie i świata przez dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Władysławy Pileckiej, Karola Bidzińskiego, Małgorzaty Pietrzkiewicz Adres wydawniczy: Kielce : Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2008 Opis fizyczny: S. 491-496 Uwagi: Materiały z II ogólnopolskiej konferencji "Dziecko za specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w odkrywaniu siebie i świata", kwiecień 2006. Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
34/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Rola rodziny w kształtowaniu się zasobu słownikowego dziecka niepełnosprawnego intelektualnie / Jacek Sikorski Źródło: W: Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności i przyszłości : teoria i praktyka pedagogiczna / pod red. Jolanty Szempruch Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006 Opis fizyczny: S. 316-320 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
35/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie : (doniesienie z badań) / Jacek Sikorski Źródło: W: Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 Opis fizyczny: S. 737-742 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
36/36
Autorzy: Jacek Sikorski. Tytuł: Wpływ realizacji programu nauczania na zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Jacek Sikorski Źródło: Kwartalnik Edukacyjny. - 2005, nr 3, s. 29-36 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL