Autorzy: Karolina Kozieł, Martyna Morel, Lidia Zaręba, Barbara Barańska. Tytuł: Dzielenie przez ułamek zwykły / Karolina Kozieł, Martyna Morel, Lidia Zaręba, Barbara Barańska ¬ródło: W: Perspektywa fenomenologiczna w badaniu zagadnień matematycznych / redakcja Barbara Barańska Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2023 Opis fizyczny: S. 123-142 p-ISBN: 978-83-8084-927-3 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000
2/32
Autorzy: Urszula Górka, Dominika Kuczera, Lidia Zaręba. Tytuł: Dzielenie przez zero / Urszula Górka, Dominika Kuczera, Lidia Zaręba ¬ródło: W: Perspektywa fenomenologiczna w badaniu zagadnień matematycznych / redakcja Barbara Barańska Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2023 Opis fizyczny: S. 104-122 p-ISBN: 978-83-8084-927-3 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000
3/32
Autorzy: Mirosława Sajka, Piotr Błaszczyk, Lidia Zaręba. Tytuł: Algebraic Approach Towards Shaping "Minus" in School Mathematics - AMMA project / Mirosława Sajka, Piotr Błaszczyk, Lidia Zaręba ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2022, Vol. 14, s. 189-193 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2080-9751 e-ISSN: 2450-341X Adres url: DOI:
4/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Aktywno¶ć matematyczna ucznia szkoły podstawowej w zakresie ułamków zwykłych Ľródłem inspiracji aktywno¶ci studenta / Lidia Zaręba ¬ródło: W: Znaczenie badań ¶cisłych i przyrodniczych prowadzonych w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w rozwoju nauk / redakcja naukowa Grzegorz Formicki, Jacek Szmańda Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2021 Opis fizyczny: S. 131-148 p-ISBN: 978-83-8084-673-9 e-ISBN: 978-83-8084-674-6 Seria: (Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 1048) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 DOI:
5/32
Autorzy: Agnieszka Kowalska, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba. Tytuł: Doktor Maria Legutko - wspaniały człowiek, specjalista w zakresie dydaktyki matematyki / Agnieszka Kowalska, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba ¬ródło: W: Współczesne Problemy Nauczania Matematyki / red nacz. Edyta Juskowiak, Henryk K±kol ; red. Magdalena Adamczak, Tadeusz Ratusiński, Elżbieta Urbańska Adres wydawniczy: Bielsko-Biała : Fundacja "Matematyka dla wszystkich", 2020 Opis fizyczny: S. 167-178 p-ISBN: 978-83-944402-2-0 Seria: (Prace Monograficzne z Dydaktyki Matematyki ; 8) Typ publikacji: PV Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 0,7
6/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: On students' difficulties in changing their original procedure on the example of a task concerning differential comparison / Lidia Zaręba ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2018, T. 40, s. 97-129 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 10.000 p-ISSN: 0208-8916 e-ISSN: 2353-0960 Adres url: DOI:
7/32
Autorzy: Joanna Major, Bożena Olik-Pawlik, Tadeusz Ratusiński, Lidia Zaręba. Tytuł: O roli prac dyplomowych z dydaktyki matematyki w kształceniu przyszłych nauczycieli matematyki / Joanna Major, Bożena Olik-Pawlik, Tadeusz Ratusiński, Lidia Zaręba ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2017, Vol. 9, s. 111-138 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 p-ISSN: 2080-9751 e-ISSN: 2450-341X DOI:
8/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: O stosowaniu reprezentacji wizualnej w praktyce nauczania / Lidia Zaręba ¬ródło: W: Matematyka w przyrodzie i sztuce - matematyka, przyroda i sztuka w kształceniu powszechnym. T. 4 / pod redakcj± Adama Płockiego Adres wydawniczy: Nowy S±cz : Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym S±czu, 2016 Opis fizyczny: S. 207-224 p-ISBN: 978-83-63196-93-6 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,89
9/32
Autorzy: Joanna Major, Bożena Olik-Pawlik, Tadeusz Ratusiński, Lidia Zaręba. Tytuł: Wybrane uwagi na temat roli zadań matematycznych w procesie nauczania-uczenia się matematyki / Joanna Major, Bożena Olik-Pawlik, Tadeusz Ratusiński, Lidia Zaręba ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2016, Vol. 8, s. 101-118 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 p-ISSN: 2080-9751 e-ISSN: 2450-341X Adres url:
10/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Students' mathematical thinking specificity in the light of a study / Lidia Zaręba ¬ródło: W: Mathematical Transgressions and Education / ed. by Anna K. Żeromska Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Szkolne Omega, 2015 Opis fizyczny: S. 159-169 p-ISBN: 978-83-7267-634-4 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,5
11/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: The role of visualisation in the process of generalisation / Lidia Zaręba ¬ródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia. - 2015, Z. 7, s. 111-128 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 p-ISSN: 2080-9751
12/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Matematyczne uogólnianie : możliwo¶ci uczniów i praktyka nauczania / Lidia Zaręba Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2012 Opis fizyczny: 195 s. Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 608) Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Repozytorium UP: [sprawdĽ dostępno¶ć w katalogu BG UP]
13/32
Autorzy: Helena Siwek, Lidia Zaręba. Tytuł: Rozmowa z prof. Helen± Siwek, kierownikiem Katedry Dydaktyki Matematyki Instytutu Matematyki UP / rozmawiała Lidia Zaręba ¬ródło: Konspekt. - 2010, nr 3 (36), s. 98-101 Typ publikacji: PK Język publikacji: POL Pedagogiczna Biblioteka Cyfrowa:
14/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Sylwetka jubilatki [prof. Heleny Siwek] / Lidia Zaręba ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2010, Vol. 33, S. 7-8 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL
15/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: The portrait of professor Helena Siwek / Lidia Zaręba ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2010, Vol. 33, s. 10-13 Typ publikacji: PV Język publikacji: ENG
16/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Wprowadzanie studentów matematyki w badania dydaktyczne / Lidia Zaręba ¬ródło: W: Współczesne problemy nauczania matematyki / red. naczelny Henryk K±kol ; redaktorzy: Agnieszka Herma, Tadeusz Ratusiński, Elżbieta Urbańska Adres wydawniczy: Bielsko-Biała : Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki, 2009 Opis fizyczny: S. 95-110 Seria: (Prace Monograficzne z Dydaktyki Matematyki ; 2) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000
17/32
Autorzy: Alicja Michalska, Lidia Zaręba. Tytuł: From research on understanding a letter symbol by students of a junior high school / Alicja Michalska, Lidia Zaręba ¬ródło: W: Supporting independent thinking through mathematical education / editors Bożena Maj, Marta Pytlak, Ewa Swoboda Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008 Opis fizyczny: S. 242 Typ publikacji: PRA Język publikacji: ENG
18/32
Autorzy: Bożena Pawlik, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba. Tytuł: CIEAEM 58 : sprawozdanie z konferencji Srni, 9-15 lipca 2006 roku / Bożena Pawlik, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2007, Vol. 30, s. 143-146 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL
19/32
Autorzy: Bożena Pawlik, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba. Tytuł: CIEAEM 59 : sprawozdanie z konferencji Dobogókö, 23-29 lipca 2007 roku / Bożena Pawlik, Mirosława Sajka, Lidia Zaręba ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2007, Vol. 30, s. 147-154 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL
20/32
Autorzy: Zbigniew Pow±zka, Lidia Zaręba. Tytuł: Teacher's studies students difficulties concerning the generalization of the concept of the Riemann integral / Zbigniew Pow±zka, Lidia Zaręba ¬ródło: Prace Naukowe. Matematyka / Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie. - 2007, Z. 12, s. 347-354 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG
21/32
Autorzy: Zbigniew Pow±zka, Lidia Zaręba. Tytuł: Uwagi o polsko-czesko-słowackich konferencjach z dydaktyki matematyki w roku 2007 / Zbigniew Pow±zka, Lidia Zaręba ¬ródło: Didactica Mathematicae. - 2007, Vol. 30, s. 155-159 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL
22/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Od przypadków szczególnych do symbolicznej formy uogólnienia typu indukcyjnego / Lidia Zaręba ¬ródło: W: Kształcenie matematyczne : tendencje, badania, propozycje dydaktyczne / pod red. Moniki Czajkowskiej, Gustawa Trelińskiego Adres wydawniczy: Kielce : Wydaw. Akademii ¦więtokrzyskiej, 2006 Opis fizyczny: S. 117-126 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
23/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Symboliczna forma uogólnienia jako efekt badania przypadków szczególnych zadania [Dokument elektroniczny] / Lidia Zaręba ¬ródło: W: Induktívne a deduktívne prístupy v matematike : zbornik príspevkov / ed. Pavel Hic Adres wydawniczy: , 2005 Uwagi: Publikacja na CD-ROM. Typ publikacji: ZR Język publikacji: POL
24/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Capabilities of pupils aged 10-14 to apply a letter symbol in the process of generalising - report from research / Lidia Zaręba ¬ródło: W: Mathematica : proceedings of the XI Slovak - Czech - Polish Mathematical School, Ruomberok, June 2nd - 5th, 2004 / ed. Zdenko Takáč Adres wydawniczy: Ruomberok : Pedagogical Faculty Catholic University in Ruomberok, 2004 Opis fizyczny: S. 178-183 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG
25/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Generalizing reasoning of pupils aged 13-14 / Lidia Zaręba ¬ródło: W: Mathematica : proceedings of the XI Slovak - Czech - Polish Mathematical School, Ruomberok, June 2nd - 5th, 2004 / ed. Zdenko Takáč Adres wydawniczy: Ruomberok : Pedagogical Faculty Catholic University in Ruomberok, 2004 Opis fizyczny: S. 184-188 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG
26/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Proces uogólniania w matematyce i stosowanie w nim symbolu literowego u uczniów w wieku 13-14 lat / Lidia Zaręba ¬ródło: Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. - 2004, T. 27, s. 281-290 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
27/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Reasoning facilitating generalising and applying a letter symbol by pupils aged 13-14 / Lidia Zaręba ¬ródło: W: Mathematica : proceedings of the XI Slovak - Czech - Polish Mathematical School, Ruomberok, June 2nd - 5th, 2004 / ed. Zdenko Takáč Adres wydawniczy: Ruomberok : Pedagogical Faculty Catholic University in Ruomberok, 2004 Opis fizyczny: S. 173-177 Typ publikacji: ZR Język publikacji: ENG
28/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Z badań nad procesem uogólniania i stosowaniem w nim symbolu literowego przez uczniów w wieku 10-14 lat / Lidia Zaręba ¬ródło: Roczniki Polskiego Towarzystwa Matematycznego. Seria 5, Dydaktyka Matematyki. - 2003, T. 25, s. 151-182 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
29/32
Autorzy: Marianna Klakla, Ewa Malicka, Tomasz Malicki, Lidia Zaręba. Tytuł: Matematyka : ćwiczenia, zadania, problemy : klasa czwarta szkoły podstawowej. Cz. 1 / Marianna Klakla [et al.] Wydanie: Wyd. 3 Adres wydawniczy: Bielsko-Biała : Wydaw. "Kleks", 2002 Opis fizyczny: 104 s. Seria: (Nowa Błękitna Matematyka) Typ publikacji: PM Język publikacji: POL
30/32
Autorzy: Marianna Klakla, Ewa Malicka, Lidia Zaręba. Tytuł: Matematyka : ćwiczenia, zadania, problemy : klasa czwarta szkoły podstawowej. Cz. 2 / Marianna Klakla, Ewa Malicka, Lidia Zaręba Wydanie: Wyd. 3 Adres wydawniczy: Bielsko-Biała : Wydaw. "Kleks", 2002 Opis fizyczny: 96 s. Seria: (Nowa Błękitna Matematyka) Typ publikacji: PM Język publikacji: POL
31/32
Autorzy: Lidia Zaręba. Tytuł: Dojrzało¶ć do stosowania symbolu literowego w procesie uogólniania u uczniów w ¶rednim wieku szkolnym / Lidia Zaręba ¬ródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2001, T. 54, s. 91-117 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
32/32
Autorzy: Ewa Malicka, Tomasz Malicki, Lidia Zaręba. Tytuł: Podręcznik do nauczania zintegrowanego : klasa druga. [Z.] 3 / Ewa Malicka, Tomasz Malicki, Lidia Zaręba Adres wydawniczy: Bielsko-Biała : "Kleks", 2001 Opis fizyczny: 98, [3] s. Seria: (Nowa Błękitna Matematyka) Typ publikacji: PM Język publikacji: POL