Nr opisu: 0000053057 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Perspektywy badań międzykulturowych nad osobami z niepełnosprawnością - możliwe przestrzenie teoretycznych i empirycznych studiów w pedagogice specjalnej / Jolanta Baran Źródło: W: Poszukiwanie dróg zagubionych w rzeczywistości : księga pamięci poświęcona Profesorowi Tadeuszowi Gałkowskiemu / redakcja naukowa Ewa Pisula, Jacek J. Błeszyński, Dorota Podgórska-Jachnik Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, 2022 Opis fizyczny: S. 314-325 p-ISBN: 978-83-66849-66-2 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Adres url:
2/62
Nr opisu: 0000052127 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Between Pedagogical Therapy and Educational Support for Pupils: Discussion on Terminology and Professional Interventions in the Concept and Implementation of Inclusive Education / Jolanta Baran Źródło: Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. - 2021, nr 32, s. 113-136 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 p-ISSN: 2300-391X e-ISSN: 2658-283X Adres url: DOI:
3/62
Nr opisu: 0000052270 Autorzy: Jolanta Baran, Ewa Dyduch. Tytuł: Pedagog specjalny jako refleksyjny praktyk i innowator w kontekście aktualnych wyzwań cywilizacyjnych, kształcenia akademickiego oraz pracy pedagogicznej / Jolanta Baran, Ewa Dyduch Źródło: Konteksty Pedagogiczne. - 2021, T. 2, nr 17, s. 11-25 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2300-6471 Adres url: DOI:
4/62
Nr opisu: 0000052207 Autorzy: Ewa Dyduch, Jolanta Baran. Tytuł: Subiektywne poczucie dobrostanu psychicznego pedagogów specjalnych i terapeutów / Ewa Dyduch, Joalnta Baran Źródło: Konteksty Pedagogiczne. - 2021, T. 1, nr 16, s. 181-196 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 p-ISSN: 2300-6471 Adres url: DOI:
5/62
Nr opisu: 0000050973 Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Ewa Dyduch. Tytuł: The Use of the UDL Approach as a Factor in the Success of Inclusive Education Despite the Pandemic Period / Jolanra Baran, Tamara Ciepiałowska, Ewa Dyduch Źródło: W: Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning / editors Alvyra Galkiene, Ona Monkeviciene Adres wydawniczy: Cham : Springer, 2021 Opis fizyczny: S. 119-144 p-ISBN: 978-3-030-80657-6 Seria: (Inclusive Learning and Educational Equity) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000
6/62
Nr opisu: 0000050971 Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Ewa Dyduch. Tytuł: Traditional Teaching-Learning Process in the Class of Polish School Through Lens of UDL Approach / Jolanta Baran, Tamara Ciepiałowska, Ewa Dyduch Źródło: W: Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning / editors Alvyra Galkiene, Ona Monkeviciene Adres wydawniczy: Cham : Springer, 2021 Opis fizyczny: S. 71-94 p-ISBN: 978-3-030-80657-6 Seria: (Inclusive Learning and Educational Equity) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000
7/62
Nr opisu: 0000050972 Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Ewa Dyduch. Tytuł: Transformations of the Teaching-Learning Process Towards Inclusive Education as a Result of the UDL Approach Implementation / Joalanta Baran, Tamara Ciepiałowska, Ewa Dyduch Źródło: W: Improving Inclusive Education through Universal Design for Learning / editors Alvyra Galkiene, Ona Monkeviciene Adres wydawniczy: Cham : Springer, 2021 Opis fizyczny: S. 95-118 p-ISBN: 978-3-030-80657-6 Seria: (Inclusive Learning and Educational Equity) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000
8/62
Nr opisu: 0000051508 Autorzy: Jolanta Baran, Ewa Dyduch. Tytuł: Wsparcie edukacyjne ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w inkluzji / Jolanta Baran, Ewa Dyduch Źródło: W: Problematyczność inkluzji społecznej i edukacyjnej osób z niepełnosprawnościami i o szczególnych potrzebach / redakcja naukowa Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk Adres wydawniczy: Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza UZ, 2020 Opis fizyczny: S. 219-234 p-ISBN: 978-83-7842-445-1 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Adres url:
9/62
Nr opisu: 0000043564 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Autonomia i emancypacja dzieci z niepełnosprawnością w kontekście wartości zróżnicowania zasobów rehabilitacyjnych ich rodzin / Jolanta Baran Źródło: W: Pedagogika, niepełnosprawność, edukacja : ku szerokim przestrzeniom rozwoju pedagogiki specjalnej : księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Franciszkowi Wojciechowskiemu z okazji siedemdziesiątych urodzin / [red. Janina Kostkiewicz, Sylwia Opozda-Suder] Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019 Opis fizyczny: S. 243-254 p-ISBN: 978-83-233-4600-5 e-ISBN: 978-83-233-9952-0 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,7
10/62
Nr opisu: 0000046918 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Bariery architektoniczne i społeczne w dostępie osób z niepełnosprawnością do dóbr kultury / Jolanta Baran Źródło: Rocznik Biblioteki Kraków. - 2019, R. 3, s. 263-278 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 p-ISSN: 2544-784X
11/62
Nr opisu: 0000041801 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Kluczowe problemy w kreowaniu procesu edukacyjnego w klasie inkluzyjnej / Jolanta Baran Źródło: W: Inkluzívne prístupy v edukácii detí a iakov / Veronika Kunírová, Gabriela Vojteková (eds.) Adres wydawniczy: Ruomberok : Verbum, 2018 Opis fizyczny: S. 225-235 p-ISBN: 978-80-561-0598-6 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6
12/62
Nr opisu: 0000041802 Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz. Tytuł: Well-being as a category (non)present in the teacher's line of tkinking about student's success / Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz Źródło: Interdyscyplinarne Konteksty Pedagogiki Specjalnej. - 2018, nr 20, s. 313-329 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 9.000 p-ISSN: 2300-391X Adres url: DOI:
13/62
Nr opisu: 0000037073 Autorzy: Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski. Tytuł: Chosen topics of supporting persons with a disability. Vol 3 / edited by Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: 198 s. p-ISBN: 978-83-8084-060-7 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 794) Typ publikacji: ZRK Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 40.000 Liczba arkuszy: 11,46 DOI:
14/62
Nr opisu: 0000038005 Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz. Tytuł: Contradictions and dilemmans of evaluation of the quality of life of students with hearing impairments in integrated and inclusive education in the perspective of their free time / Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz Źródło: W: Special education - new discoveries / edited by Marcin Wlazło, Karolina Kaliszewska Adres wydawniczy: Szczecin : Wydział Humanistyczny US, 2017 Opis fizyczny: S. 69-84 p-ISBN: BRAK Seria: (Special Pedagogy - Conception and the Reality / University of Szczecin ; Vol. 5) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,94
15/62
Nr opisu: 0000037280 Autorzy: Jolanta Baran, Margaret Winzer. Tytuł: Democratizing Education : a case study of inclusive schooling for students with special nedds in Poland / Jolanta Baran, Margaret Winzer Źródło: Education and Society. - 2017, Vol. 35, nr 2, s. 5-21 Typ publikacji: ZAA Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 10.000 p-ISSN: 0726-2655 e-ISSN: 2201-0610 Adres url: DOI:
16/62
Nr opisu: 0000037074 Autorzy: Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski. Tytuł: Introduction / Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski Źródło: W: Chosen topics of supporting persons with a disability. Vol 3 / edited by Jolanta Baran, Izabella Gałuszka, Sławomir Olszewski Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: S. 7-8 p-ISBN: 978-83-8084-060-7 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 794) Typ publikacji: PV Język publikacji: ENG Liczba arkuszy: 0,11
17/62
Nr opisu: 0000037346 Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz. Tytuł: The paths of inclusive education in Poland: the mission, the facts, and some dilemmas / Jolanta Baran,Danuta Baraniewicz Źródło: W: Mokslu grįsto vietimo link : recenzuotų mokslo straipsnių rinkinys = Towards research-based education : an edited collection of research studies / red. Reda Asakavičiūtė Adres wydawniczy: Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2017 Opis fizyczny: S. 512-527 p-ISBN: 978-609-471-115-2 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,8 Adres url:
18/62
Nr opisu: 0000033672 Autorzy: Jolanta Baran, Izabella Gałuszka. Tytuł: Doc. dr hab. Jadwiga Baran (1923-1986) / Jolanta Baran, Izabela Gałuszka Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2016, z. 6, s. 14-23 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103
19/62
Nr opisu: 0000029806 Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz. Tytuł: The ways/roads of inclusive education in Poland : the mission, the facts and some dilemmas / Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz Źródło: W: Mokslu grįsto vietimo link : tarptautinė mokslinė konferencija : programa, mokslinių, praneimu santrakos / red. Emilija Sakadolskiene Adres wydawniczy: Vilnius : Lietuvos edukologijos universiteto leidykla, 2015 Opis fizyczny: S. 113 Typ publikacji: ZRA Język publikacji: ENG Liczba arkuszy: 0,2
20/62
Nr opisu: 0000026574 Autorzy: Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz, Agnieszka Ochman. Tytuł: Chosen topics of supporting persons with a disability. Vol 2 / ed. by Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz, Agnieszka Ochman Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2014 Opis fizyczny: 203, [1] s. p-ISBN: 978-83-7271-886-0 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 698) Typ publikacji: ZRK Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 10,0 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
21/62
Nr opisu: 0000026867 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: O wybranych obszarach wsparcia rodzin wychowujących dziecko z uszkodzonym słuchem - fakty i prognozy / Jolanta Baran Źródło: W: Nauki o rodzinie w służbie rodziny : praca zbiorowa / pod red. Józefa Stali Adres wydawniczy: Kraków : Uniwersytet Papieski Jana Pawła II. Wydawnictwo Naukowe, 2014 Opis fizyczny: S. 611-623 p-ISBN: 978-83-7438-358-5 Seria: (Nauki o Rodzinie ; 1) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,63
22/62
Nr opisu: 0000024825 Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Katarzyna Plutecka. Tytuł: Chosen topics of supporting persons with a disability / ed. by Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Katarzyna Plutecka Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: 201 s. p-ISBN: 978-83-7850-301-9 Typ publikacji: ZRK Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 13,0 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
23/62
Nr opisu: 0000023426 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Szanse na zrównoważony rozwój dziecka z niepełnosprawnością w opiece zastępczej i adopcyjnej w świetle nowych regulacji prawnych i danych empirycznych / Jolanta Baran Źródło: W: Miejsce Innego we współczesnych naukach o wychowaniu : w poszukiwaniu pozytywów / pod red. Iwony Chrzanowskiej, Beaty Jachimczak, Katarzyny Pawelczak Adres wydawniczy: Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydawnictwo Naukowe, 2013 Opis fizyczny: S. 223-237 p-ISBN: 978-83-232-2530-0 Seria: (Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 187) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,91 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
24/62
Nr opisu: 0000023617 Autorzy: Jolanta Baran, Grażyna Gunia. Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.1 / pod red. Jolanty Baran, Grażyny Guni Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: 215 s. p-ISBN: 978-83-7850-289-0 Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 12,5 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
25/62
Nr opisu: 0000023624 Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Dorota Kornaś. Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.2 / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Doroty Kornaś Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: 209 s. p-ISBN: 978-83-7850-290-6 Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 13,3 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
26/62
Nr opisu: 0000022224 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Poradnia i szkoła w systemie wsparcia dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu oraz ich rodzin / Jolanta Baran Źródło: W: Wychowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu : nowe wyzwania dla rodziców i specjalistów / red. Kazimiera Krakowiak, Amelia Dziurda-Multan Adres wydawniczy: Lublin : Wydawnictwo KUL, 2012 Opis fizyczny: S. 159-167 Seria: (Nie Głos, ale Słowo... ; 3) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
27/62
Nr opisu: 0000021937 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Problemy i konteksty wychowania dzieci z uszkodzonym słuchem w przekazach ich słyszących matek / Jolanta Baran Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2012 Opis fizyczny: 456, [2] s. Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 631) Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Repozytorium UP: [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
28/62
Nr opisu: 0000018028 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Między profilaktyką a wspieraniem : spojrzenie pedagoga specjalnego / Jolanta Baran Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Adama Mikruta Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2011 Opis fizyczny: S. 23-30 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
29/62
Nr opisu: 0000020542 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Reform, restructure and renew : special education in Poland / Jolanta Baran Źródło: W: International practices in special education : debates and challenges / ed. by Margret A. Winzer and Kas Mazurek Adres wydawniczy: Washington, DC : Gallaudet Univ. Press, 2011 Opis fizyczny: S. 87-103 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000
30/62
Nr opisu: 0000018026 Autorzy: Jolanta Baran, Tamara Cierpiałowska, Adam Mikrut. Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Adama Mikruta Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2011 Opis fizyczny: 270, [2] s. Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 4.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
31/62
Nr opisu: 0000018531 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną / Jolanta Baran Źródło: W: Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek, Katarzyny Pluteckiej Adres wydawniczy: Kraków : Impuls, 2011 Opis fizyczny: S. 165-172 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
32/62
Nr opisu: 0000016512 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Badania naukowe w krakowskiej surdopedagogice / Jolanta Baran Źródło: W: Krakowska pedagogika specjalna / pod red. Janiny Wyczesany, przy współpracy Ewy Dyduch Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2010 Opis fizyczny: S. 81-94 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
33/62
Nr opisu: 0000015809 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Dziecko niesłyszące i słabo słyszące w percepcji matki a jego edukacja / Jolanta Baran Źródło: W: Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w biegu życia / pod red. Zofii Palak, Anny Bujnowskiej, Agnieszki Pawlak Adres wydawniczy: Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010 Opis fizyczny: S. 102-110 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
34/62
Nr opisu: 0000017395 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Osoby znaczące młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w drodze ku dorosłości / Jolanta Baran Źródło: W: Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w realizacji zadań rozwojowych / pod red. Bogumiły Witkowskiej, Karola Bidzińskiego, Pawła Kurtka Adres wydawniczy: Kielce : Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego, 2010 Opis fizyczny: S. 142-148 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000
35/62
Nr opisu: 0000015808 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Samodzielność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną i jej uwarunkowania rodzinne / Jolanta Baran Źródło: W: Osobliwości zabiegów terapeutycznych w otwartym środowisku społecznym / pod red. nauk. Anny Klinik Adres wydawniczy: Kraków : Impuls, 2010 Opis fizyczny: S. 61-69 Seria: (Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 12) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
36/62
Nr opisu: 0000013610 Autorzy: Jolanta Baran, Barbara Oszustowicz. Tytuł: Koncepcje terapii dzieci z trudnościami w uczeniu się / Jolanta Baran, Barbara Oszustowicz Źródło: W: Teoretyczne i praktyczne aspekty terapii pedagogicznej osób z niepełnosprawnością / pod red. Barbary Oszustowicz, Viktora Lechty Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009 Opis fizyczny: S. 25-36 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
37/62
Nr opisu: 0000013614 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Rozwijanie świadomości fonologicznej dziecka niesłyszącego / Jolanta Baran Źródło: W: Teoretyczne i praktyczne aspekty terapii pedagogicznej osób z niepełnosprawnością / pod red. Barbary Oszustowicz, Viktora Lechty Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009 Opis fizyczny: S. 82-96 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
38/62
Nr opisu: 0000013463 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Obraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w percepcji nauczycieli i rodziców a ich funkcjonowanie szkolne / Jolanta Baran Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2008, T. 61, s. 101-117 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
39/62
Nr opisu: 0000012733 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: pecialna edukacia : konzervativizmus alebo alternativa? : (o kladných a zápornych stránkach pecjalnych zariadení) / Jolanta Baran Źródło: W: Poruchy spravania v edukacnom procese / ved. red. Viktor Lechta, Ján. Hučik Adres wydawniczy: Martin : Osveta, 2008 Opis fizyczny: S. 90-93 Seria: (Efeta) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: CZE
40/62
Nr opisu: 0000012732 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną i poczuciem sieroctwa duchowego / Jolanta Baran Źródło: W: Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły / pod red. Zenona Gajdzicy, Jerzego Rottermunda, Anny Klinik. Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008 Opis fizyczny: S. 125-132 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
41/62
Nr opisu: 0000009992 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Kształcenie pedagogów specjalnych w Katedrze Pedagogiki Specjalnej AP / Jolanta Baran Źródło: W: Tradycja, osiągnięcia, perspektywy pedagogiki specjalnej w kontekście zmian edukacyjnych / pod red. Grażyny Guni, Katarzyny Pluteckiej, Janiny Wyczesany Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007 Opis fizyczny: S. 45-51 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
42/62
Nr opisu: 0000009851 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością : perspektywa socjokulturowo-historyczna / Jolanta Baran Źródło: W: Umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością : teoria, diagnoza, wspomaganie / pod red. Jolanty Baran i Adama Mikruta Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007 Opis fizyczny: S. 7-13 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
43/62
Nr opisu: 0000009850 Autorzy: Jolanta Baran, Adam Mikrut. Tytuł: Umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością : teoria, diagnoza, wspomaganie / pod red. Jolanty Baran i Adama Mikruta Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007 Opis fizyczny: 204, [2] s. Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL
44/62
Nr opisu: 0000007389 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Edukacja i rozwój dziecka z upośledzeniem umysłowym w oczekiwaniach rodziców - pytania o cele perspektywiczne / Jolanta Baran Źródło: W: Edukacja wobec wyzwań i zadań współczesności i przyszłości : teoria i praktyka pedagogiczna / pod red. Jolanty Szempruch Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006 Opis fizyczny: S. 287-298 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
45/62
Nr opisu: 0000015805 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Efektywność oddziaływań stymulujących funkcje percepcyjno-motoryczne dzieci z zaburzeniami rozwoju - w pracy indywidualnej oraz diadzie : analiza indywidualnych przypadków / Jolanta Baran Źródło: W: Psychologiczne wspomaganie rozwoju psychicznego dziecka : teoria i badania / pod red. Aliny Czapigi Adres wydawniczy: Wrocław : Wydawnictwo WTN, 2006 Opis fizyczny: S. 175-184 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
46/62
Nr opisu: 0000015894 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Efektywność oddziaływań stymulujących funkcje percepcyjno-motoryczne dzieci z zaburzeniami rozwoju - w pracy indywidualnej oraz w diadzie : analiza indywidualnych przypadków / Jolanta Baran Źródło: W: Psychologiczne wspomaganie rozwoju psychicznego dziecka : teoria i badania / pod red. Aliny Czapigi Adres wydawniczy: Wrocław : Wydaw. Wrocławskiego Towarzystwa Naukowego, 2006 Opis fizyczny: S. 175-184 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
47/62
Nr opisu: 0000008306 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Indywidualne i instytucjonalne uwarunkowania aktywności uczestników WTZ w czasie wolnym / Jolanta Baran Źródło: W: Jakość życia a niepełnosprawność : konteksty psychopedagogiczne / pod red. Zofii Palak, Agnieszki Lewickiej, Anny Bujnowskiej Adres wydawniczy: Lublin : Wydaw. UMCS, 2006 Opis fizyczny: S. 169-176 Uwagi: Referat wygłoszony na konferencji naukowej w Lublinie 11-12.10.2004 r. Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
48/62
Nr opisu: 0000008622 Autorzy: Jolanta Baran, Sławomir Olszewski. Tytuł: Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 Opis fizyczny: 748 s. Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL
49/62
Nr opisu: 0000010607 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych / Jolanta Baran Źródło: W: Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 Opis fizyczny: S. 177-188 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
50/62
Nr opisu: 0000015800 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Education and development of children with disabilities in the perspective of their parents' expectations and living conditions : (abstract) / Jolanta Baran Źródło: W: Children and youth in emerging and transforming societies / ed. Ola Stafseng Adres wydawniczy: Oslo : University of Oslo, 2005 Opis fizyczny: S. 261 Typ publikacji: ZRA Język publikacji: ENG
51/62
Nr opisu: 0000005864 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Radość w edukacji dzieci niepełnosprawnych - świadomość jej roli oraz stosowane przez nauczycieli strategie / Jolanta Baran Źródło: W: Edukacja - szkoła - nauczyciele : promowanie rozwoju dziecka / pod red. Józefa Kuźmy i Janusza Morbitzera Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005 Opis fizyczny: S. 411-415 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
52/62
Nr opisu: 0000015801 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Wykorzystanie zasobów rodziny w procesie rewalidacji dziecka niepełnosprawnego / Jolanta Baran Źródło: W: Pedagogika specjalna : aktualne osiągnięcia i wyzwania / red. Teresa Żółkowska Adres wydawniczy: Szczecin : Oficyna IN PLUS, 2005 Opis fizyczny: S. 407-413 Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
53/62
Nr opisu: 0000015796 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Czy integracja zaczyna się w rodzinie? / Jolanta Baran Źródło: W: Integracja społeczna osób niepełnosprawnych / pod red. Grażyny Dryżałowskiej, Hanny Żuraw Adres wydawniczy: Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2004 Opis fizyczny: S. 373-382 Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
54/62
Nr opisu: 0000006389 Autorzy: Jolanta Baran, Barbara Oszustowicz. Tytuł: Ewolucja obrazu nauczyciela w świadomości studentów pedagogiki specjalnej oraz dokształcających się nauczycieli / Jolanta Baran, Barbara Oszustowicz Źródło: W: Nauczyciel epoki przemian / pod red. Stanisława Korczyńskiego Adres wydawniczy: Opole : Wydaw. Uniwersytetu Opolskiego, 2004 Opis fizyczny: S. 51-56 Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
55/62
Nr opisu: 0000015798 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Pomagać innym - pomagać sobie : o dwóch wzorach wolontariatu / Jolanta Baran Źródło: W: Niepełnosprawni wśród nas : o dostęp do edukacji i prawo do rozwoju / red. Dionizjusz Czubala, Jadwiga Lach-Rosocha Adres wydawniczy: Bielsko-Biała : Wydaw. Akademii Techniczno-Humanistycznej, 2004 Opis fizyczny: S. 211-218 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
56/62
Nr opisu: 0000005465 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Specyficzne trudności w uczeniu się dzieci z wadą słuchu - problemy diagnozy i terapii / Jolanta Baran Źródło: W: Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja, psychokorekcja. T. 6 / red. Barbara Kaja Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydaw. Akademii Bydgoskiej, 2004 Opis fizyczny: S. 103-114 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
57/62
Nr opisu: 0000002388 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Czas wolny dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w kontekście przemian edukacji specjalnej / Jolanta Baran Źródło: W: W służbie dziecku. T. 3, Społeczna troska o dziecko w XX wieku / pod red. Józefa Wilka Adres wydawniczy: Lublin : Katedra Pedagogiki Rodziny KUL, 2003 Opis fizyczny: S. 715-723 Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
58/62
Nr opisu: 0000004804 Autorzy: Barbara Oszustowicz, Jolanta Baran. Tytuł: Sytuacja szkolna uczniów klas starszych szkoły podstawowej uczęszczających w okresie nauczania początkowego na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze / Barbara Oszustowicz, Jolanta Baran Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2003, T. 56, s. 93-102 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
59/62
Nr opisu: 0000000197 Autorzy: Barbara Oszustowicz, Jolanta Baran. Tytuł: Sytuacja zawodowa, społeczna oraz kompetencje nauczycieli w opinii studentów pedagogiki specjalnej i dokształcających się pedagogów / Barbara Oszustowicz, Jolanta Baran Źródło: W: Nauki pedagogiczne w teorii i praktyce edukacyjnej. T. 1 / pod red. Józefa Kuźmy i Janusza Morbitzera Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe AP, 2003 Opis fizyczny: S. 320-326 Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
60/62
Nr opisu: 0000002379 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Edukacja osób głębiej upośledzonych umysłowo w ujęciu Thomsa Felixa / Jolanta Baran Źródło: W: Usprawnienie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym / pod red. Jana Pileckiego Wydanie: Wyd. 2 zm. Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2002 Opis fizyczny: S. 265-278 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
61/62
Nr opisu: 0000002387 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Propozycja terapii dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu - metoda Grace Fernald / Jolanta Baran Źródło: W: Wspomaganie rozwoju : psychostymulacja i psychokorekcja. T. 3 / red. Barbara Kaja Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydaw. Uczelniane Akademii Bydgoskiej, 2001 Opis fizyczny: S. 158-170 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
62/62
Nr opisu: 0000002386 Autorzy: Jolanta Baran. Tytuł: Specyficzne problemy kształtowania się zachowań moralnych uczniów z niektórymi rodzajami niepełnosprawności / Jolanta Baran Źródło: W: Struktury pedagogiczne w katechezie / red. nauk. Marian Śnieżyński Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe PAT, 2001 Opis fizyczny: S. 295-314 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]