Nr opisu: 0000044029 Autorzy: Izabella Gałuszka, Grażyna Gunia, Agnieszka Ochman. Tytuł: Opinie nauczycieli i studentów na temat szans i zagrożeń inkluzji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Izabella Gałuszka, Grażyna Gunia, Agnieszka Ochman Źródło: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. - 2019, Vol. 7, nr 1, s. 103-116 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 p-ISSN: 2353-7140 e-ISSN: 2353-7159 Adres url:
2/91
Nr opisu: 0000043563 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Promocja zdrowia w wielowymiarowych rozwiązaniach edukacyjno-terapeutycznych wobec osób z niepełnosprawnością / Grażyna Gunia Źródło: W: Pedagogika, niepełnosprawność, edukacja : ku szerokim przestrzeniom rozwoju pedagogiki specjalnej : księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Franciszkowi Wojciechowskiemu z okazji siedemdziesiątych urodzin / [red. Janina Kostkiewicz, Sylwia Opozda-Suder] Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019 Opis fizyczny: S. 225-239 p-ISBN: 978-83-233-4600-5 e-ISBN: 978-83-233-9952-0 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,82
3/91
Nr opisu: 0000041403 Autorzy: Grażyna Gunia, Agnieszka Ochman. Tytuł: Aktywność osób z niepełnosprawnością i pełnosprawnych w czasie wolnym w zróżnicowanych przestrzeniach społecznych - doniesienie z badań własnych / Grażyna Gunia, Agnieszka Ochman Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością : w trosce o dobrostan człowieka. T. 5 / pod red. Katarzyny Parys, Małgorzaty Trojańskiej, Agnieszki Ochman Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2018 Opis fizyczny: S. 73-92 p-ISBN: 978-83-8084-202-1 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 861) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 1 DOI:
4/91
Nr opisu: 0000042658 Autorzy: Grażyna Gunia, Izabella Gałuszka, Agnieszka Ochman. Tytuł: Profesjonalizm nauczyciela w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przestrzeni szkoły włączającej - doniesienie z badań / Grażyna Gunia, Izabella Gałuszka, Agnieszka Ochman Źródło: Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. - 2018, Vol. 6, nr 2/2, s. 313-324 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 2353-7140 e-ISSN: 2353-7159 Adres url:
5/91
Nr opisu: 0000043724 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Szanse i zagrożenia dla teorii i praktyki logopedii XXI wieku / Grażyna Gunia Źródło: W: Teoria i praktyka logopedyczna wybrane zagadnienia / pod redakcją Ewy Gackiej i Moniki Kaźmierczak Adres wydawniczy: Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018 Opis fizyczny: S. 15-28 p-ISBN: 978--83-8142-104-1 e-ISBN: 978--83-8142-105-8 Typ publikacji: PRO Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,8
6/91
Nr opisu: 0000038684 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Gotowość studentów do komunikacji alternatywnej w działaniach edukacyjno-terapeutycznych z osobą z zaburzeniami mowy fonicznej / Grażyna Gunia Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2017, nr 27, s. 156-170 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 11.000 p-ISSN: 2080-9476 e-ISSN: 2544-0519 Adres url:
7/91
Nr opisu: 0000037026 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Integrująca rola ćwiczeń słuchowych w procesie wspomagania rozwoju kompetencji komunikacyjnej dzieci niesłyszących : tradycja czy innowacja? / Grażyna Gunia Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością : konteksty indywidualne i środowiskowe. T. 4.2 / pod red. Katarzyny Parys, Magdaleny Pasteczki i Jacka Sikorskiego Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: S. 253-266 p-ISBN: 978-83-8084-063-8 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 796) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,76 DOI:
8/91
Nr opisu: 0000036400 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Komunikacja alternatywna i wspomagająca w terapii logopedycznej dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością słuchową / Grażyna Gunia Źródło: Forum Logopedy. - 2017, nr 19, s. 9-12 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 1.000 p-ISSN: 2353-8260 Adres url:
9/91
Nr opisu: 0000038001 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Praca z dzieckiem z wadą wymowy - wyzwanie dla praktyki i teorii nauk o wychowaniu / Grażyna Gunia Źródło: W: Pedagogika specjalna - nowe obszary teorii i praktyki / pod redakcją Teresy Żółkowskiej i Ireny Ramik-Mażewskiej Adres wydawniczy: Szczecin : Wydział Humanistyczny US, 2017 Opis fizyczny: S. 133-148 p-ISBN: BRAK Seria: (Pedagogika Specjalna - Koncepcje i Rzeczywistość / Uniwersytet Szczeciński ; T. 12) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,99
10/91
Nr opisu: 0000036360 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Społeczno-kulturowy kontekst wielospecjalistycznej diagnozy i terapii osób niesłyszących / Grażyna Gunia Źródło: W: Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej / redakcja naukowa Danuta Pluta-Wojciechowska, Barbara Sambor Adres wydawniczy: Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017 Opis fizyczny: S. 111-121 p-ISBN: 978-83-7744-122-0 Seria: (Logopedia XXI Wieku) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 Liczba arkuszy: 0,56 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
11/91
Nr opisu: 0000039186 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Strategie podwyższania jakości życia osób z zaburzeniami komunikacji / Grażyna Gunia Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2017, T. 70, s. 29-42 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 6.000 p-ISSN: 0079-3418 Adres url:
12/91
Nr opisu: 0000037210 Autorzy: Grażyna Gunia, Agnieszka Ochman, Małgorzata Trojańska. Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1 / pod red. Grażyny Guni, Agnieszki Ochman i Małgorzaty Trojańskiej Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: 305 s. p-ISBN: 978-83-7271-999-7 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 764) Uwagi: 10.24917/9788372719997 Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 40.000 Liczba arkuszy: 15,67
13/91
Nr opisu: 0000037221 Autorzy: Grażyna Gunia, Agnieszka Ochman, Małgorzata Trojańska. Tytuł: Wprowadzenie / Grażyna Gunia, Agnieszka Ochman, Małgorzata Trojańska Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i nnowacji. T. 4.1 / pod red. Grażyny Guni, Agnieszki Ochman i Małgorzaty Trojańskiej Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2017 Opis fizyczny: S. 5-10 p-ISBN: 978-83-7271-999-7 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 764) Typ publikacji: PV Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 0,32
14/91
Nr opisu: 0000037351 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Współpraca środowisk wychowawczych w procesie edukacji, opieki i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością słuchu / Grażyna Maria Gunia Źródło: Horyzonty Wychowania. - 2017, Vol. 16, no. 38, s. 55-71 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 13.000 p-ISSN: 1643-9171 e-ISSN: 2391-9485 Adres url: DOI:
15/91
Nr opisu: 0000040485 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Wybrane problemy diagnozy i terapii osób z zaburzeniami mowy i komunikacji w pracy pedagoga specjalnego / Grażyna Gunia Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2017, z. 9, s. 5-13 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103 e-ISSN: 2392-3210 DOI:
16/91
Nr opisu: 0000033642 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Dr hab. Bożena Grochmal-Bach, prof. nadzw. / Grażyna Gunia Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2016, z. 6, s. 24-27 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103
17/91
Nr opisu: 0000030863 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Dyslalia [Dokument elektroniczny] / Grażyna Gunia Źródło: W: Encyklopedia dzieciństwa : pierwsza encyklopedia o dziecku i dzieciństwie / red. nauk. Danuta Waloszek Adres wydawniczy: , 2016 e-ISBN: 978-83-942938-2-6 Typ publikacji: PB Język publikacji: POL Liczba arkuszy: 0,23 Adres url:
18/91
Nr opisu: 0000036071 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Kvalita ivota iakov so sluchovým postihnutím v podmienkach inkluzívnej edukácie v Poľsku / Grażyna Gunia Źródło: W: Topografia kvality ivota v inkluzívnej edukácii / Jaroslava Gajdoiková Zaleiová (ed.) Adres wydawniczy: Bratislava : IRIS, 2016 Opis fizyczny: S. 333-339 p-ISBN: 978-80-89726-82-0 p-ISBN: 978-80-89726-78-3 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: SLO Liczba arkuszy: 0,3
19/91
Nr opisu: 0000033643 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Prof. PhDr. Victor Lechta, Ph.D. / Grażyna Gunia Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2016, z. 6, s. 86-91 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103
20/91
Nr opisu: 0000035353 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Transdyscyplinarne standardy diagnozy i terapii osób z zaburzeniami słuchu i komunikacji / Grażyna Gunia Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Paedagogica. - 2016, z. 7, s. 4-13 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 p-ISSN: 2299-2103 e-ISSN: 2392-3210
21/91
Nr opisu: 0000033291 Autorzy: Grażyna Gunia, Izabella Gałuszka. Tytuł: Wolontariat w systemie wsparcia rodziców osób z niepełnosprawnością / Grażyna Gunia, Izabella Gałuszka Źródło: W: Niepełnosprawność i choroba przewlekła : w perspektywie terapeutycznej, zawodowej i społeczno-opiekuńczej / redakcja naukowa: Bożena Płonka-Syroka, Michal Szyszka, Wiesław Wójcik Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka, 2016 Opis fizyczny: S. 129-146 p-ISBN: 978-83-65277-03-9 Seria: (Niepełnosprawność i Choroba Przewlekła w Perspektywie Antropologicznej) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 1,0
22/91
Nr opisu: 0000030796 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Jakość komunikacji osób z zaburzeniami w kontekście bilingwizmu / Grażyna Gunia Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2015, nr 17, s. 52-63 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 11.000 p-ISSN: 2080-9476
23/91
Nr opisu: 0000033289 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Możliwości i granice inkluzji społecznej osób niesłyszących / Grażyna Gunia Źródło: Wychowanie na co Dzień. - 2015, nr 2, s. 27-30 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 4.000 p-ISSN: 1230-7785
24/91
Nr opisu: 0000033292 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Osoba niesłysząca - między autonomią a współpracą w przestrzeni społecznej komunikacji / Grażyna Gunia Źródło: W: W poszukiwaniu indywidualnych dróg wspierających wszechstronny rozwój osób z niepełnosprawnością / pod redakcją Bernadety Szczupał, Andrzeja Giryńskiego, Grzegorza Szumskiego Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2015 Opis fizyczny: S. 38-49 p-ISBN: 978-83-64953-17-0 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,85
25/91
Nr opisu: 0000030864 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Postrzeganie przestrzeni psychospołecznej szkoły przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście zachowań zdrowotnych / Grażyna Gunia Źródło: W: Niepełnosprawność w spirali naukowych rozważań / red. Teresa Żółkowska, Joanna Buława-Halasz, Łukasz Skryplonek Adres wydawniczy: Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Szczecińskiego "Minewra", 2015 Opis fizyczny: S. 185-200 p-ISBN: 978-83-64277-52-8 Seria: (Pedagogika Specjalna - Koncepcje i Rzeczywistość ; T. 10) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,8
26/91
Nr opisu: 0000030865 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Terapia logopedyczna osób niesłyszących - aktualne zadania i aplikacje na przyszłość / Grażyna Gunia Źródło: W: Głos, język, komunikacja. [T.] 2 / red. nauk. Agnieszka Myszka i Ewa Oronowicz-Kida Adres wydawniczy: Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015 Opis fizyczny: S. 23-34 p-ISBN: 978-83-7996-213-6 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6
27/91
Nr opisu: 0000029078 Autorzy: Grażyna Gunia, Agnieszka Ochman. Tytuł: Osoba z zaburzoną zdolnością komunikacyjną w przestrzeni społecznej / Grażyna Gunia, Agnieszka Ochman Źródło: W: Miejsce Innego we współczesnych naukach o wychowaniu. [T. 6], Inny w przestrzeni społecznej / pod red. Beaty Jachimczak, Katarzyny Pawelczak, Anety Wojciechowskiej Adres wydawniczy: Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2014 Opis fizyczny: S. 393-404 p-ISBN: 978-83-232-2817-2 Seria: (Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 217) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
28/91
Nr opisu: 0000026577 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Suffering or joy in the process of rehabilitating people with hearing impairment? / Grażyna Gunia Źródło: W: Chosen topics of supporting persons with a disability. Vol. 2 / ed. by Jolanta Baran, Danuta Baraniewicz, Agnieszka Ochman Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2014 Opis fizyczny: S. 104-113 p-ISBN: 978-83-7271-886-0 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 698) Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
29/91
Nr opisu: 0000027585 Autorzy: Grażyna Gunia, Danuta Baraniewicz. Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 3.1 / pod red. Grażyny Guni i Danuty Baraniewicz Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2014 Opis fizyczny: 268 s. p-ISBN: 978-83-7271-900-3 Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 713) Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 14,0 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
30/91
Nr opisu: 0000029076 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Praktické komponenty inkluzívnej pedagogiky iakov so sluchovým postihnutím v Pol'skej republike / Grażyna Gunia Źródło: W: Inkluzívna pedagogika a jej komponenty / Viktor Lechta (ed.) Adres wydawniczy: Trnava : Trnavská univerzita v Trnave, 2013 Opis fizyczny: S. 198-210 p-ISBN: 978-80-8082-704-5 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: SLO Punktacja MNiSW: 5.000
31/91
Nr opisu: 0000029075 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Przemiany w edukacji i rehabilitacji osób głuchych i słabosłyszących / Grażyna Gunia Źródło: Niepełnosprawność. Dyskursy Pedagogiki Specjalnej. - 2013, nr 11, s. 11-22 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 p-ISSN: 2080-9476 Adres url:
32/91
Nr opisu: 0000029077 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Reflection on inclusion in education of children with hearing disability (surdopedagogics) / Grażyna Gunia Źródło: W: Reflection of inclusive education of 21st century in correlative scientific fields (How to turn risks into chances). 2 / Viktor Lechta [et al.] Adres wydawniczy: Frankfurt am Main : Peter Lang Publishing, 2013 Opis fizyczny: S. 126-130 p-ISBN: 978-3-631-64835-3 Typ publikacji: ZRO Język publikacji: ENG Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,5
33/91
Nr opisu: 0000023621 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Rodzice dzieci niesłyszących wobec alternatywnych metod i form terapii logopedycznej / Grażyna Gunia Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.1 / pod red. Jolanty Baran, Grażyny Guni Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: S. 199-209 p-ISBN: 978-83-7850-289-0 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
34/91
Nr opisu: 0000023617 Autorzy: Jolanta Baran, Grażyna Gunia. Tytuł: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.1 / pod red. Jolanty Baran, Grażyny Guni Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: 215 s. p-ISBN: 978-83-7850-289-0 Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 12,5 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
35/91
Nr opisu: 0000024143 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy : wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej / Grażyna Gunia Wydanie: Wyd. 4 Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: 226, [2] s. p-ISBN: 978-83-7850-432-0 Typ publikacji: PM Język publikacji: POL [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
36/91
Nr opisu: 0000023989 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Ustawa o języku migowym - implikacje dla surdopedagogiki / Grażyna Gunia Źródło: W: Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej / red. nauk. Katarzyna Ćwirynkało, Czesław Kosakowski, Agnieszka Żywanowska Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013 Opis fizyczny: S. 41-51 p-ISBN: 978-83-7850-152-7 Seria: (Horyzonty Pedagogiczne ; t. 1) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 Liczba arkuszy: 0,6 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
37/91
Nr opisu: 0000026813 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Wiele światów idei integracji/inkluzji osób niepełnosprawnych / Grażyna Gunia Źródło: W: Segregacja, integracja, inkluzja / red. nauk. Bożena Grochmal-Bach, Anna Czyż, Anna Skoczek Adres wydawniczy: Kraków : Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM, 2013 Opis fizyczny: S. 93-105 p-ISBN: 978-83-7614-170-1 p-ISBN: 978-83-277-0095-7 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
38/91
Nr opisu: 0000029074 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Wspomaganie rozwoju zdolności komunikacyjnych dzieci niesłyszących w świetle rozwoju współczesnych paradygmatów surdologopedii / Grażyna Gunia Źródło: W: Wybrane zagadnienia z teorii i praktyki logopedycznej / red. Ewa Małgorzata Skorek, Katarzyna Barbara Kochan Adres wydawniczy: Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2013 Opis fizyczny: S. 23-32 p-ISBN: 978-83-7842-107-8 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000
39/91
Nr opisu: 0000028783 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Dylematy w edukacji i rehabilitacji osób głuchych i słabosłyszących / Grażyna Gunia Źródło: Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. - 2012, T. 65, s. 125-135 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 5.000
40/91
Nr opisu: 0000033288 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Rodzice partnerem w terapii logopedycznej dziecka z wadą słuchu / Grażyna Gunia Źródło: W: Wychowanie dzieci z uszkodzeniami słuchu : nowe wyzwania dla rodziców i specjalistów / red. Kazimiera Krakowiak, Amelia Dziurda-Multan Adres wydawniczy: Lublin : Wydawnictwo KUL, 2012 Opis fizyczny: S. 145-151 Seria: (Nie Głos, ale Słowo... ; 3) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 4.000 Liczba arkuszy: 0,5 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
41/91
Nr opisu: 0000029073 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Support to the development of communication skills of hearing impaired children in the context of evolution of surdologopaedic paradigms / Grażyna Gunia Źródło: Journal of Speech and Language Pathology. - 2012, Vol. 2, Iss. 1, s. 20-29 Typ publikacji: PAA Język publikacji: ENG Adres url:
42/91
Nr opisu: 0000029068 Autorzy: Grażyna Gunia, Viktor Lechta. Tytuł: Wprowadzenie do logopedii / Grażyna Gunia, Viktor Lechta Wydanie: Wyd. 2 Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012 Opis fizyczny: 190 s. p-ISBN: 978-83-7850-097-1 Typ publikacji: PM Język publikacji: POL [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
43/91
Nr opisu: 0000029072 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Współczesne problemy surdopedagogiki w teorii i praktyce / Grażyna Gunia Źródło: Niepełnosprawność. Półrocznik Naukowy. - 2012, Nr 7, s. 47-54 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 4.000 p-ISSN: 2080-9476 Adres url:
44/91
Nr opisu: 0000018031 Autorzy: Grażyna Gunia, Viktor Lechta. Tytuł: Symptomatologiczne zaburzenia zdolności komunikacyjnej i ich aplikacje w surdologopedii / Grażyna Gunia, Viktor Lechta Źródło: W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością / pod red. Jolanty Baran, Tamary Cierpiałowskiej, Adama Mikruta Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2011 Opis fizyczny: S. 73-81 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 4.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
45/91
Nr opisu: 0000023232 Autorzy: Grażyna Gunia, Viktor Lechta. Tytuł: Wprowadzenie do logopedii / Grażyna Gunia, Viktor Lechta Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011 Opis fizyczny: 190 s. Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 20.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
46/91
Nr opisu: 0000029071 Praca recenzowana: Základy inkluzivní pedagogiky : dítě s postiením, naruením a ohroením ve kole / Viktor Lechta (ed.). - Praha, 2010 Autorzy: Grażyna Gunia, Agnieszka Góra. Źródło: Edukacja Zdrowotna Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej w Łodzi Opis fizyczny: 2010, Vol. 7, nr 1, s. 157-162 Typ publikacji: PRC Język publikacji: POL
47/91
Nr opisu: 0000029114 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Inklusive Beschulung von Kindern mit Hörbehinderung in Polen: : ursachen der Erfolge und Misserfolge / Grażyna Gunia Źródło: W: Transdisciplinárne aspekty inkluzívnej pedagogiky / Viktor Lechta (ed.) Adres wydawniczy: Trnava : EMITplus s. r. o., 2010 Opis fizyczny: S. 302-305 Typ publikacji: ZRA Język publikacji: GER
48/91
Nr opisu: 0000019340 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Kierunki opieki logopedycznej wobec osób z zaburzoną zdolnością komunikacyjną / Grażyna Gunia Źródło: Niepełnosprawność. Półrocznik Naukowy. - 2010, nr 4, s. 19-26 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL Adres url:
49/91
Nr opisu: 0000019296 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Postrzeganie środowiska społecznego szkoły przez młodzież niesłyszącą / Grażyna Gunia Źródło: W: Życie z niepełnosprawnością - wyzwania edukacyjne, rehabilitacyjne i normalizacyjne / pod red. Amadeusza Krause, Katarzyny Materny, Jolanty Rzeźnickiej - Kruppy Adres wydawniczy: Gdańsk : Instytut Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, 2010 Opis fizyczny: S. 37-44 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 9) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000
50/91
Nr opisu: 0000014521 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Subiektywny obraz zdrowia oraz zachowań zdrowotnych uczniów z wadą słuchu / Grażyna Gunia Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2010 Opis fizyczny: 273, [1] s. Seria: (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 553) Typ publikacji: PM Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 12.000 Repozytorium UP: [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
51/91
Nr opisu: 0000016514 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Terapia logopedyczna w rehabilitacji osób niesłyszących / Grażyna Gunia Źródło: W: Krakowska pedagogika specjalna / pod red. Janiny Wyczesany, przy współpracy Ewy Dyduch Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2010 Opis fizyczny: S. 105-112 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
52/91
Nr opisu: 0000015451 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Działalność profilaktyczno-zdrowotna w edukacji uczniów z niepełnosprawnością / Grażyna Gunia Źródło: W: Pedagogika specjalna : koncepcje i rzeczywistość. T. 4, Wielowymiarowość edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością / red. Teresa Żółkowska, Irena Ramik-Mażewska Adres wydawniczy: Szczecin : Uniwersytet Szczeciński. Zakład Pedagogiki Specjalnej, 2009 Opis fizyczny: S. 843-850 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000
53/91
Nr opisu: 0000015453 Autorzy: Grażyna Gunia, Viktor Lechta. Tytuł: Ewolucja poglądów na temat logopedycznej interwencji a rozwój subdyscyplin pedagogiki specjalnej / Grażyna Gunia, Viktor Lechta Źródło: W: Relacje i doświadczenia społeczne osób z niepełnosprawnością / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause, Marty Wójcik Adres wydawniczy: Toruń ; Olsztyn : Wydawnictwo Edukacyjne Akapit : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2009 Opis fizyczny: S. 248-253 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 8) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
54/91
Nr opisu: 0000014029 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Wspólne czy swoiste problemy nauk medycznych i pedagogicznych w edukacji zdrowotnej? / Grażyna Gunia Źródło: W: Pedagogika specjalna : różne poszukiwania - wspólna misja : pamięci Profesora Jana Pańczyka / [red. Monika Bielska-Łach] Adres wydawniczy: Warszawa : Wydaw. Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2009 Opis fizyczny: S. 50-62 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL Punktacja MNiSW: 3.000 [sprawdź dostępność w katalogu BG UP]
55/91
Nr opisu: 0000013321 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Kompetencje społeczne dzieci niesłyszących w wieku przedszkolnym / Grażyna Gunia Źródło: W: O poznawaniu siebie i świata przez dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Władysławy Pileckiej, Karola Bidzińskiego, Małgorzaty Pietrzkiewicz Adres wydawniczy: Kielce : Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2008 Opis fizyczny: S. 165-172 Uwagi: Materiały z II ogólnopolskiej konferencji "Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w odkrywaniu świata i siebie", kwiecień 2006. Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
56/91
Nr opisu: 0000016984 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Aktywność ruchowa i sprawność fizyczna młodzieży niesłyszącej / Grażyna Gunia Źródło: Rybnickie Zeszyty Nauczycielskie. - 2007, nr 12, s. 19-23 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
57/91
Nr opisu: 0000009996 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Jadwiga Baran jako surdopedagog, organizator i pierwszy Kierownik Katedry Pedagogiki Specjalnej AP / Grażyna Gunia Źródło: W: Tradycja, osiągnięcia, perspektywy pedagogiki specjalnej w kontekście zmian edukacyjnych / pod red. Grażyny Guni, Katarzyny Pluteckiej, Janiny Wyczesany Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007 Opis fizyczny: S. 66-74 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
58/91
Nr opisu: 0000009351 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Kompleksowa rehabilitacja małego dziecka niesłyszącego / Grażyna Gunia Źródło: W: Osoba z niepełnosprawnością w systemie rehabilitacji, edukacji i wsparcia społecznego / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause, Agnieszki Żyta Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2007 Opis fizyczny: S. 109-114 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 6) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
59/91
Nr opisu: 0000016985 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Kompleksowa rehabilitacja małego dziecka niesłyszącego / Grażyna Gunia Źródło: W: Osoba z niepełnosprawnością w systemie rehabilitacji, edukacji i wsparcia społecznego / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krause, Agnieszki Żyta Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2007 Opis fizyczny: S. 109-114 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 6) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
60/91
Nr opisu: 0000009857 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych uczniów niesłyszących / Grażyna Gunia Źródło: W: Umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością : teoria, diagnoza, wspomaganie / pod red. Jolanty Baran i Adama Mikruta Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007 Opis fizyczny: S. 88-118 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
61/91
Nr opisu: 0000009986 Autorzy: Grażyna Gunia, Katarzyna Plutecka, Janina Wyczesany. Tytuł: Tradycja, osiągnięcia, perspektywy pedagogiki specjalnej w kontekście zmian edukacyjnych / pod red. Grażyny Guni, Katarzyny Pluteckiej, Janiny Wyczesany Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007 Opis fizyczny: 102, [5] s. Typ publikacji: PRK Język publikacji: POL
62/91
Nr opisu: 0000016986 Autorzy: Grażyna Gunia, Małgorzata Trojańska. Tytuł: Zdrowie jako wartość w edukacji i socjalizacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Gunia, Małgorzata Trojańska Źródło: W: Wielowymiarowość procesu rehabilitacji / pod red. Jerzego Rottermunda Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007 Opis fizyczny: S. 149-155 Seria: (Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 2) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
63/91
Nr opisu: 0000008796 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Konferencje organizowane przez pracowników Katedry Pedagogiki Specjalnej / Grażyna Gunia Źródło: Konspekt. - 2006, nr 4 (27), s. 111-112 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL Adres url:
64/91
Nr opisu: 0000009071 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Przygotowanie pedagogów specjalnych do realizacji promocji zdrowia w szkole / Grażyna Gunia Źródło: W: Pomiędzy teorią a praktyką / pod red. Czesława Kosakowskiego, Amadeusza Krauze, Sławomira Przybylińskiego Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2005 Opis fizyczny: S. 183-188 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 5) Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
65/91
Nr opisu: 0000008308 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Samoocena jako mechanizm sterujący jakość życia i zachowanie przystosowawcze osób niesłyszących / Grażyna Gunia Źródło: W: Jakość życia a niepełnosprawność : konteksty psychopedagogiczne / pod red. Zofii Palak, Agnieszki Lewickiej, Anny Bujnowskiej Adres wydawniczy: Lublin : Wydaw. UMCS, 2006 Opis fizyczny: S. 313-321 Uwagi: Referat wygłoszony na konferencji naukowej w Lublinie 11-12.10.2004 r. Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL
66/91
Nr opisu: 0000007333 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy : wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej / Grażyna Gunia Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 Opis fizyczny: 226 s. Typ publikacji: PM Język publikacji: POL
67/91
Nr opisu: 0000010609 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej / Grażyna Gunia Źródło: W: Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 Opis fizyczny: S. 229-237 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
68/91
Nr opisu: 0000010605 Autorzy: Danuta Baraniewicz, Grażyna Gunia. Tytuł: Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym / Danuta Baraniewicz, Grażyna Gunia Źródło: W: Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006 Opis fizyczny: S. 147-154 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
69/91
Nr opisu: 0000016982 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Edukacja zdrowotna w rehabilitacji dzieci ze schorzeniami górnych dróg oddechowych : koncepcje i rzeczywistość / Grażyna Gunia Źródło: W: Pedagogika specjalna : aktualne osiągnięcia i wyzwania / Teresa Żółkowska (red.) Adres wydawniczy: Szczecin : Oficyna IN PLUS, 2005 Opis fizyczny: S. 236-239 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
70/91
Nr opisu: 0000016980 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Edukacja zdrowotna w szkole dla uczniów niesłyszących / Grażyna Gunia Źródło: W: Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ekosystemie / pod red. Władysławy Pileckiej, Anny Ozgi, Pawła Kurtka Adres wydawniczy: Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2005 Opis fizyczny: S. 147-153 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
71/91
Nr opisu: 0000005744 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Komputer w edukacji uczniów głuchych ; Pomoc i poradnictwo rodzinie dziecka z wadą słuchu / Grażyna Gunia Źródło: W: Dziecko z trudnościami w rozwoju / pod red. nauk. Stanisławy Mihilewicz Wydanie: Wyd. 2 Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005 Opis fizyczny: S. 95-119 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
72/91
Nr opisu: 0000005043 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Metody terapii logopedycznej dzieci głuchych i słabo słyszących / Grażyna Gunia Źródło: W: Psychologiczno-pedagogiczne problemy wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych / red. Stanisława Mihilewicz Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005 Opis fizyczny: S. 89-105 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
73/91
Nr opisu: 0000009343 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Normalizacja procesu wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z wadą słuchu / Grażyna Gunia Źródło: W: Normalizacja środowisk życia osób niepełnosprawnych / pod red. Czesława Kosakowskiego i Amadeusza Krause Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2005 Opis fizyczny: S. 331-337 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 4) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
74/91
Nr opisu: 0000016981 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Rola ćwiczeń słuchowych w kształtowaniu systemu językowego dzieci ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju mowy / Grażyna Gunia Źródło: Rybnickie Zeszyty Nauczycielskie. - 2005, nr 10, s. 34-38 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
75/91
Nr opisu: 0000006874 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Sprawozdanie z ogólnopolskiej konferencji naukowej : Świat pełen znaczeń - kultura i niepełnosprawność / Grażyna Gunia Źródło: Konspekt. - 2005, nr 3 (23), s. 194-198 Typ publikacji: PV Język publikacji: POL Adres url:
76/91
Nr opisu: 0000005042 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Zasady pracy logopedycznej z dziećmi niesłyszącymi / Grażyna Gunia Źródło: W: Psychologiczno-pedagogiczne problemy wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych / red. Stanisława Mihilewicz Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005 Opis fizyczny: S. 79-88 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
77/91
Nr opisu: 0000005013 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Multiinterdyscyplinarna diagnoza i terapia dzieci z wadą słuchu / Grażyna Gunia Źródło: W: Wczesna diagnoza i terapia dzieci z utrudnieniami w rozwoju : interdyscyplinarne problemy / praca pod red. Joanny Kruk-Lasockiej i Małgorzaty Sekułowicz Adres wydawniczy: Wrocław : Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, 2004 Opis fizyczny: S. 80-88 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
78/91
Nr opisu: 0000009330 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Problem wychowania zdrowotnego w edukacji specjalnej / Grażyna Gunia Źródło: W: Rehabilitacja, opieka i edukacja specjalna w perspektywie zmiany / pod red. Czesława Kosakowskiego i Amadeusza Krause Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2004 Opis fizyczny: S. 229-234 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; 3) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
79/91
Nr opisu: 0000007793 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Zdrowie : istota, diagnostyka i strategie zdrowotne / Grażyna Gunia Źródło: Szkoła Specjalna. - 2004, nr 1, s. 69-71 Typ publikacji: PAA Język publikacji: POL
80/91
Nr opisu: 0000005418 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Diagnoza logopedyczna dziecka głuchego / Grażyna Gunia Źródło: W: Dziecko niepełnosprawne : rozwój i wychowanie / red. Elżbieta M. Minczakiewicz Adres wydawniczy: Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2003 Opis fizyczny: S. 135-148 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
81/91
Nr opisu: 0000009335 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Ewolucja koncepcji oraz perspektywy rozwojowe w rehabilitacji dzieci głuchych / Grażyna Gunia Źródło: W: Konteksty teoretyczne / pod red. Ewy Górniewicz i Amadeusza Krause Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2003 Opis fizyczny: S. 243-250 Seria: (Dyskursy Pedagogiki Specjalnej ; [2]) Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
82/91
Nr opisu: 0000016979 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Społeczno-kulturowe uwarunkowania socjalizacji i zachowań przystosowawczych uczniów głuchych / Grażyna Gunia Źródło: W: Wychowanie, profilaktyka, resocjalizacja : w poszukiwaniu doskonalszych systemów w skali makro i mikro. Cz. 2, Profilaktyka i resocjalizacja / red. nauk. Józef Sowa, Eugeniusz Piotrowski, Józef Rejman Adres wydawniczy: Rzeszów : Podkarpacki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2003 Opis fizyczny: S. 41-48 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
83/91
Nr opisu: 0000003094 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej / Grażyna Gunia Źródło: W: Nauki pedagogiczne we współczesnej humanistyce / pod red. Małgorzaty Prokosz Adres wydawniczy: Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 2002 Opis fizyczny: S. 57-65 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
84/91
Nr opisu: 0000016978 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Opinie nauczycieli i studentów wobec edukacji dzieci głuchych / Grażyna Gunia Źródło: W: Nauczyciel szkoły specjalnej : szanse i bariery działalności zawodowej / pod red. Jarosława Michalskiego Adres wydawniczy: Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2002 Opis fizyczny: S. 102-109 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
85/91
Nr opisu: 0000003098 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Styl życia oraz postawy wobec zdrowia studentów studiów pedagogicznych / Grażyna Gunia Źródło: W: Psychologia współczesna : oczekiwania i rzeczywistość : program konferencji / Katedra Psychologii. Akademia Pedagogiczna Adres wydawniczy: Kraków : AP, 2002 Opis fizyczny: S. 20 Typ publikacji: PRA Język publikacji: POL
86/91
Nr opisu: 0000003097 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Szanse i zagrożenia w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym uczniów głuchych / Grażyna Gunia Źródło: W: Od tradycjonalizmu do ponowoczesności : dyskursy pedagogiki specjalnej / pod red. Ewy Górniewicz i Amadeusza Krause Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydaw. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2002 Opis fizyczny: S. 65-73 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
87/91
Nr opisu: 0000003095 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Komputer w edukacji uczniów głuchych / Grażyna Gunia Źródło: W: Dziecko z trudnościami w rozwoju / red. Stanisława Mihilewicz Adres wydawniczy: Kraków : "Impuls", 2001 Opis fizyczny: S. 95-101 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
88/91
Nr opisu: 0000003122 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Metody indywidualnego nauczania i wychowania dzieci z wadą słuchu w świetle założeń surdologii / Grażyna Gunia Źródło: W: Nowatorskie i alternatywne metody w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej : przewodnik metodyczny : praca zbiorowa / pod red. Władysława Dykcika i Barbary Szychowiak Adres wydawniczy: Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2001 Opis fizyczny: S. 403-412 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
89/91
Nr opisu: 0000003096 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Pomoc i poradnictwo rodzinne dziecka z wadą słuchu / Grażyna Gunia Źródło: W: Dziecko z trudnościami w rozwoju / red. Stanisława Mihilewicz Adres wydawniczy: Kraków : "Impuls", 2001 Opis fizyczny: S. 103-119 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
90/91
Nr opisu: 0000003123 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Ruch i muzyka w terapii logopedycznej dzieci z wadą słuchu / Grażyna Gunia Źródło: W: Komunikacja, mowa, język w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju u dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / pod red. Elżbiety M. Minczakiewicz Adres wydawniczy: Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001 Opis fizyczny: S. 110-124 Typ publikacji: PRO Język publikacji: POL
91/91
Nr opisu: 0000003099 Autorzy: Grażyna Gunia. Tytuł: Współczesne przeobrażenia edukacji w ujęciu założeń integracyjnego systemu kształcenia i wychowania prof. A. Hulka / Grażyna Gunia Źródło: W: Paradygmaty i przeobrażenia edukacji specjalnej w świetle dorobku profesora Aleksandra Hulka : materiały z ogólnopolskiej konferencji naukowej, Warszawa 24-25 maja 1999 r. / pod red. Grażyny Dryżałowskiej Adres wydawniczy: Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2001 Opis fizyczny: S. 112-121 Typ publikacji: PRR Język publikacji: POL